• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

116719BLRO hur stor årlig produktion?

  • Trådstartare Deleted member 1265
  • Start datum
D

Deleted member 1265

Guest
Nyfiken hur många nya pepsis rolex kan tänkas producera årligen?

Jag misstänker att trots den ngt oväntade vitguldskombon, kommer kön bli låååång.

Någon med insyn?
wsOg7NX.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Jag har svårt ändå att se att en vitguldare skulle skapa kö. Är ändå ett smalt antal människor som har pengarna till dem. Vad jag vet brukar vitguld alltid säljas minst, mindre än gult osv. Men man kan ju ha fel
 

Apansson

Torpare
Känns det ändå inte lite märkligt att de väljer att limitera en sådan ikon till sportklocka till vitt guld? :|
 

4cie

Rolex
2-Faktor
300 tuss är en redig hacka. Kan tänka mig ett par andra klockor runt den summan som är intressanta (finns en och annan Rolex med i den listan ;) )
 

David

Bödeln
Finns säkert någon bra tanke med det hela. Hade Rolex önskat sälja xxxx antal extra klockor kunde de gjort den i stål. Antagligen vill de inte det utan satsar på exklusivitet för den kombon "alla" vill ha.

Det skulle kunna vara rent produktionsteknisk. Det har påståtts att det är svårt och dyrt att tillverka tvåfärgad keramik, kanske går det bara att få fram ett begränsat antal. Istället för att skapa en Daytona-situation gör Rolex det enda rimliga och stoppar pengarna i egen ficka istället för gråhandlarnas.
 

Whedda

Rolex
Det skulle kunna vara rent produktionsteknisk. Det har påståtts att det är svårt och dyrt att tillverka tvåfärgad keramik, kanske går det bara att få fram ett begränsat antal. Istället för att skapa en Daytona-situation gör Rolex det enda rimliga och stoppar pengarna i egen ficka istället för gråhandlarnas.

Fast de har ju en tvåfärgad keramisk ring i Stålmodellen som släpptes förra året? "Gatorade"

Tror det är just färgen röd som ställer till det men det kan ligga något i det du säger.
 

David

Bödeln
Fast de har ju en tvåfärgad keramisk ring i Stålmodellen som släpptes förra året?

Jag har inte någon tillförlitlig källa, men jag tror inte den heller tillverkas i större kvantiteter.

Kanske kan ROB-1832 kommentera tilldelningssiffrorna jämfört med den helsvarta?

Tror det är just färgen röd som ställer till det men det kan ligga något i det du säger.

Ja, de basunerar ju ut på sin hemsida att de är först med rött, och förklarar hur märkvärdigt det är. Hade de löst det för ett år sedan hade 116719 givetvis släppts före 116710 BLNR.

Tvåfärgat har de nog jobbat hårt med sedan 116718-lanseringen 2005.
 

par

Patek
2-Faktor
Jag har inte någon tillförlitlig källa, men jag tror inte den heller tillverkas i större kvantiteter.

Kanske kan ROB-1832 kommentera tilldelningssiffrorna jämfört med den helsvarta?
Jag tror samtidigt inte tillverkningskostnaden kan vara så stor del av det hela. Snarare kanske utvecklingskostnad.
Min gissning är att nästa gen sub då kommer den som stål. Men den som lever får se:)


Ja, de basunerar ju ut på sin hemsida att de är först med rött, och förklarar hur märkvärdigt det är. Hade de löst det för ett år sedan hade 116719 givetvis släppts före 116710 BLNR.

Tvåfärgat har de nog jobbat hårt med sedan 116718-lanseringen 2005.
 
Pratade med de trevliga herrarna på Bergström Ur i Malmö angående valet att tillverka den nya Pepsin i vitguld. Och deras svar var just att färgkombon blå/röd i keramisk ring var en otroligt svår och inte minst dyrbar process, varför den skulle bli alldeles för dyr för att ha i stål. Därav valet av vitguld.

Tråkigt hur som helst tycker jag, då det är oklart om/när den kommer i stål om än i en annorlunda version än den vi såg från Basel i år.
 
Topp