• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

135k - en klocka.. vilken?

HN86

Breitling
Hallå!

Funderat länge över en livsklocka och nu är det äntligen dags. Daytona 116500ln ligger nu närmast för min del men känns dumt att inte ta del av era åsikter också innan jag slår till. (Har lyckats komma åt en AD som lovat en max väntetid på 2 år)

Så om ni hade 135k och ni fick endast välja en klocka vilken skulle ni har valt?

Tack!
 

HN86

Breitling
Lange & Glashütte har jag helt glömt eller egentligen ignorerat då jag inte känner mig inte trygg att beställa från Chrono24.. AP’n är fin men känner att länken skriker för mycket för min smak.. hur som helst stort tack! Ska ta och fundera mer och börja tänka mer begagnat oclså!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
AA3A44F6-5A9A-4E94-A9A0-D059DAAAA361.jpeg
412F617D-7878-433C-84A8-081E7C2BF2E5.jpeg

BP-budget
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lange & Glashütte har jag helt glömt eller egentligen ignorerat då jag inte känner mig inte trygg att beställa från Chrono24.. AP’n är fin men känner att länken skriker för mycket för min smak.. hur som helst stort tack! Ska ta och fundera mer och börja tänka mer begagnat oclså!
Franks säljer GO och Nymans säljer Lange. Man får dock inte mycket Lange för 135.
 

Bas

Patek
Hallå!

Funderat länge över en livsklocka och nu är det äntligen dags. Daytona 116500ln ligger nu närmast för min del men känns dumt att inte ta del av era åsikter också innan jag slår till. (Har lyckats komma åt en AD som lovat en max väntetid på 2 år)

Så om ni hade 135k och ni fick endast välja en klocka vilken skulle ni har valt?

Tack!
En lätt begagnad Vacheron Constantin Chronograf eller Overseas!!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle nog köpa mig en Reverso i guld.
Annars en Girard Perregaux Laureato typ.
Något jag annars inte köpt. Ulysse Nardin eller Mont Blanc.
 

Unter den Linden

Panerai
2-Faktor
För den summan hade jag köpt en Daytona 116500ln. Nöj dig inte med något annat än det du helst vill ha, då är risken stor att du blir besviken. Däremot är 2 år en lång väntetid, så du har ju tid på dig att köpa något annat under tiden som du väntar! :)
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Om jag hade valt en klocka att ha resten av livet, vilket i sig är en otrolig bedrift om du lyckas, så skulle det blivit Vacheron Constantin Overseas Chronograph 2:a generationen. Har ägt både Daytona och VCn. Välj Daytonan om andrahandsvärde och statusen att bli erkänd som en Daytona-bärare är viktigt. Välj VCn om historia, kvalitet och understaded-luxury är viktigast. Sen är rånrisken avsevärt mindre med VCn för de flesta vet inte vad du bär runt handleden :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Hallå!

Funderat länge över en livsklocka och nu är det äntligen dags. Daytona 116500ln ligger nu närmast för min del men känns dumt att inte ta del av era åsikter också innan jag slår till. (Har lyckats komma åt en AD som lovat en max väntetid på 2 år)

Så om ni hade 135k och ni fick endast välja en klocka vilken skulle ni har valt?

Tack!
Största frågan är om du vill vänta (minst) två år på en Daytona eller köpa dig en dinka idag. Jag hade inte väntat, speciellt inte för en klocka som inte alls är lika rolig som en Lange eller en VC.
 
Topp