• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

14060 vs 14060M

Vilken är mest prisvärd

  • 14060

    Röster: 0 0.0%
  • 14060M

    Röster: 2 100.0%

  • Totala väljare
    2
  • Enkät stängd .

Sond

Patek
Sitter och funderar på Sub. Dels pågår en process inne i huvudet som handlar om köp eller inte och dels en process om i så fall vilken.

Jag är väldigt sugen på en röding men se där går ändå gränsen. Årets klockbudget är förbrukad och lika så nästa års... Men en liten vanlig sub kanske man kan klämma in på ett eller annat sätt..?

Då ligger en "vanlig" 5513 med målad tavla bäst till på många sätt. Men jag tycker de dragit iväg i pris och vill på något konstigt sätt ha en lite nyare. Men inte den nyaste då jag tycker den är oharmonisk i boett/länk samt lite väl mycket bling.

Återstår då 14060 med eller utan M. Men här skulle jag behöva hjälp. Är det enbart ett uppgraderat verk i M-modellen eller är det något annat som skiljer? Är det stor skillnad på verken? Är M värt priset då M-modellen verkar ligga lite högre(helt naturligt) än 14060.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Ja, verksuppdatering. Värt att tänka på är att Submariner under M-modellens livstid blev COSC och att de sista varianterna därmed har mer text.

...men fortfarande skräplänken, rasseländlänkar och hål i bandhornen.
 
  • Like
Reactions: par

Sond

Patek
När gamla trådar dyker upp kan det ju vara roligt att visa vad resultatet blev:
DSC_9319.jpg


Det blev en 14060M. Det har säker de flesta noterat, men kul att "avrunda" gamla trådar.
 

fredtiger

Cartier
Härligt, är du nöjd? Går själv lite i samma funderingar och kommit fram till 14060m är det bästa (mest prisvärda) valet. För min del då en tidig eftersom jag föredrar 2-raders framför 4-raders, men ren smaksak ju! Din ser ut som 2-raders men svårt att se på bilden.

Du ångrar inte att du inte gick på en 5513 istället?
 

Sond

Patek
Jag är mycket nöjd. Det är en 4-raders och anledningen till det var dels att jag ville ha en så ny som möjligt(inte årtal, utan design) och delas att jag tycker det är snyggt. Att jag inte gick på en 5513 berodde på att jag ville ha en som jag kände är 100-% användbar. Inte beater, men riktig vardagsklocka. Jag använder inte dykare på jobbet då jag inte dyker annat än desk diving..;) Så denna används på lediga stunder och någon enstaka gång på jobbet när det är fredag eller barn är med.

Ibland funferar jag på att skaffa en 5513 också för att köra blekt ring och Nato. Det passar till och med till kostym då det blir ett stilrent brott mot stilen(kostym, vilket jag inte tycker md en ny dykare).

Men och nu kommer ett stort MEN... Fingeravtrycken... Safirglaset suger åt sig fingeravtryck. Jag vet inte var de kommer ifrån men de finns irriterande ofta på glaset..:mad:. Faktiskt klart irriterande. Just nu kollar jag efter en GMT Master. Och på många sätt skulle en nyare modell passa användningsområdet. Men frågan är om jag inte går vintage för att slippa safir och fingeravtryck... Så en Sub med Plexi ska inte underskatas...
 
Topp