• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

14060M eller GMT 1675

paradis

Guld
Hej dags att köpa något annat.Tittade på dom två...Submariner 1460 M.. ock GMT 1675 - Ja vet helt olika klockor.Har nu Submariner 1680,ock den behöver en kompis.Sub utan datum? eller vintage från 1978 GMT 1675 ? Om NI hade valt,vilken hade ni köpt ?

mvh Paradis

Bilagor

• 1199_2.jpg
    1199_2.jpg
    67.8 KB · Visningar: 514
  • IMG_1158.jpg
    IMG_1158.jpg
    1.3 MB · Visningar: 524
Har hittat några GMT,men som vanligt ,så är dom i........USA.Det finns någon här på KS,som hade en till salu ? Vet inte om den är såld ?

Porsan skrev:
paradis skrev:
Har hittat några GMT,men som vanligt ,så är dom i........USA.

Det behöver inte vara några problem, gör en deal med säljaren att skicka med lågt värde och 3:e parts försäkring.

Jag vet vem säljaren är.Jag säger,jag skickar pengar på ditt konto.När du har pengarna på konto,då skickar du klockan...så ...ock ...så.......!!!!! Han ska tänka på saken..så han tänker.....NU vill jag inte ha den.

Du har rätt,men ändå så kan många vara jobbiga,som fan.

Det är ju otroligt olika klockor då en är en halvmodern no-date sub och den andra är en vintage GMT. Inte många likheter så om jag vore dig så skulle jag fundera mer på exakt vad du vill ha innan du gör ditt val. För mig hade valet varit enkelt då safirglas och vitguldsindex inte lockar det minsta.

Lycka till!

Jag skulle kört på GMT'n. Om du köper Sub:en så tror jag att den kommer att hamna i skuggan av din 1680, men 1675:an blir mer av ett komplement. Den är ju rätt tunn så den är hyggligt användbar som allroundklocka (mer så än 1680:n tycker jag).

JakobZ skrev:

Suben var så billig,men fick Email,att han sålde till någon i US.
GMT är klockan för mig,kommer att passa med 1680.Om någon ser någonstans till ett rimligt pris,skicka ett PM,är ni snälla.
Tycker om den mer ock mer..Bezel lyser upp hela klockan.

DrDre skrev:
Jag skulle kört på GMT'n. Om du köper Sub:en så tror jag att den kommer att hamna i skuggan av din 1680, men 1675:an blir mer av ett komplement. Den är ju rätt tunn så den är hyggligt användbar som allroundklocka (mer så än 1680:n tycker jag).

Ja jag blev så förvånad,så tunn den är mot tex.Submariner.Tycker den ligger vackert på armen....Riktigt VINTAGE känsla.

Spencer66 skrev:
Vet inte vad jag skall säga förutom att 14060 är det nog enda som är tristare än 16610..

Tvärtom, den fyrradiga 14060M är lite roligare än 16610 som alla går runt med.

Jag röstar på en Pepsi 16710, är inte mycket för vintage om det inte är väldigt bra skick men i så fall blir man per automatik rädd om den. Bättre då att köra på något nyare.

Spencer66 skrev:
Vet inte vad jag skall säga förutom att 14060 är det nog enda som är tristare än 16610..

Jag hade 16610 i en vecka,ock var deprimerad,tills jag sålde den.

Det blir 1675,helt klart.Tack till ER alla som kom med tips.Ha en bra kväll..............Paradis

JS_80 skrev:
Denne herre brukar trada klockor i rask takt, kolla med han om han vill sälja:

http://100percent-rolex.blogspot.co.uk/ ... l-gmt.html

Tack,jag känner Bernhart har tom.hans Email i inkorgen.Det är en fin klocka han visar.Olika människor börjar berömma klockan,ock Mr.B drar upp priset,Ok hans klockor är i topp skick.Tycker inte om vit tavla,är det under 1970,så måste den ha creme patina,annars börjar jag undra om ,service tavla !!!!!!!

Tillbaka
Topp