• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

14mm band, vi kokar ihop något eget!

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Införskaffade två gamla Birka från 30-talet med fastlödda bandstift, dock utan några band. 14mm mäter avståndet mellan bandhornen och måttet är inte direkt det vanligaste på marknaden :/

Så vad gör man när ingen nappar på ens köpannons på k&s? Man skapar eget :D

image.jpg


image.jpg


Fräckt va? Snabbt, enkelt, bekvämt och dessutom snyggt!

Nu blir det choklad, haha!
image.jpg
 

babanker

Panerai
Haha, halvsnyggt!
Klockan i sig är ett bevis på att man inte behöver större! Apropå alla storleksdiskussioner som ägt rum i dagarna. :)

OT: Kommer kidnappa din kanin någon dag och ta med honom till mitt andra(första?!) hem!



image.jpg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Haha, halvsnyggt!
Klockan i sig är ett bevis på att man inte behöver större! Apropå alla storleksdiskussioner som ägt rum i dagarna. :)

OT: Kommer kidnappa din kanin någon dag och ta med honom till mitt andra(första?!) hem!



image.jpg
Kunde inte sagt det bättre! Hur är det med din tissot, har den fasta bandstift?
 

almeyero

Panerai
Snyggt band!

Annars ett tips är ju att köpa ett 18 mm nato eller perlon och därefter "skala" ner det till önskad bredd.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Snyggt band!

Annars ett tips är ju att köpa ett 18 mm nato eller perlon och därefter "skala" ner det till önskad bredd.
Perlonbandet är flätat så det hade bara lösts upp och natot blir konstigt i och med att de insydda ringarna passar 18mm och inte 14mm. Men ett svart perlon till den andra Birkan är påväg in :D
 

almeyero

Panerai
Perlonbandet är flätat så det hade bara lösts upp och natot blir konstigt i och med att de insydda ringarna passar 18mm och inte 14mm. Men ett svart perlon till den andra Birkan är påväg in :D

Just det, perlonet tänkte jag inte på att det var flätat. :banghead:

Men med nato så fungerar det, gjort det förut, har dock inte kvar det så jag kan tyvärr inte visa..
 
Topp