• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1500 inlägg, tack KS! :) Obligatorisk tävling!

Babinus

Cartier
Eftersom det inte kommit något rätt svar så kommer en ledtråd. Det är ett "grekiskt" företag!

Vad synd att du förstörde mitt hopp om att hitta rätt. Jag anade att du skulle göra det lite svårt genom att önska något lite udda och oväntat. Därför tänkte jag gissa på en G-Shock, eftersom din breda samling inte täcker upp just den kategorin, men ändå verkar du gilla även sådant som är omdiskuterat bland klocknördar.

Men nu sprack ju allt och jag kan inget grekiskt fabrikat. Har någon känd olivodlare gjort som klädmärkena och satt sitt märke på en klocka?

När jag var i din ålder hade jag precis börjat min dykbana och drömde om en Citizen Aqualand. Men köp av en komplett dykutrustning medgav endast en digital Casio, godkänd för dykning.

Dykutrustningen är uttjänt idag, men Casion bara går och går och hamnar fortfarande på handleden när den förväntas bli både oljig och blodig. På något vis är den en del av mitt liv, trots att den är ful som stryk. En sorts antihjälte.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Aqua Terra Skyfall med blå tavla?

Aqua Terra, en perfekt kombination av dress och sport. Klockan som erbjuder det mesta!

8097058308_11b460c7e1_b.jpg


Jag föll för den första gången när jag testade den hos AD i Kalmar, Björkegrens urmakeri. Fast då i denna tappningen:
IMAG1388.jpg
IMAG1389.jpg


Med andra ord, rätt svarat!
Grattis till vinsten, skicka adress på pm så skickar jag band och kaka :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Vad synd att du förstörde mitt hopp om att hitta rätt. Jag anade att du skulle göra det lite svårt genom att önska något lite udda och oväntat. Därför tänkte jag gissa på en G-Shock, eftersom din breda samling inte täcker upp just den kategorin, men ändå verkar du gilla även sådant som är omdiskuterat bland klocknördar.

Men nu sprack ju allt och jag kan inget grekiskt fabrikat. Har någon känd olivodlare gjort som klädmärkena och satt sitt märke på en klocka?

När jag var i din ålder hade jag precis börjat min dykbana och drömde om en Citizen Aqualand. Men köp av en komplett dykutrustning medgav endast en digital Casio, godkänd för dykning.

Dykutrustningen är uttjänt idag, men Casion bara går och går och hamnar fortfarande på handleden när den förväntas bli både oljig och blodig. På något vis är den en del av mitt liv, trots att den är ful som stryk. En sorts antihjälte.

G-shock har det kommit och gått, sitter just nu inne på en NYC-special edition, den högra på bilden nedan. Klockorna i originalposten är bara ett urval av de som kommit, gått och stannat :)
2015-03-25 09.30.20.jpg


Jag önskar också att jag hade haft någon antihjälte. Eventuellt så blir det Certinan som kan hamna där någon gång i framtiden :) Kul att du delade med dig om din historia!

Grekiskt inom citationstecken. Omega är sista bokstaven i grekiska alfabetet? Är det så du menar?

Exakt så jag menade! :)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Men nästa klocka du vill ha är en Navitimer. Det här inlägget gills tills nästa tävling.
 
Topp