• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OHPF 16014 DJ

deddas

Silver
Hej!
Behöver sälja av en del av mina ur på grund av ändringar i min levnadssituation...
Därför får denna gå (med lite sorg i hjärtat ska tilläggas).
En Datejust 16014 alltså med quickset av datum samt vitguldsring. Med denna kommer även en jubilee 62510h med 555 ändlänkar. Klockan är köpt av gripenbro i jan 16' medans länken köptes förra sommaren här på forumet. Servicehistorik okänd där gripenbro säger att den "gåtts igenom" vad det nu innebär... Gången tycker jag dock är väldigt bra! Den tickar igång fint, datum byter smidigt och gångreserven är bra! Detta är dock självklart endast min personliga åsikt och inget uppmätt. Plexit har fått sig en smäll i min ägo och det är en ding på det som syns tydligt och det är lätt att byta plexit men inget jag gjort.
Edit:
Glömde bort att påpeka att en av skruvarna på en av länkbitarna går inte att ta bort vilket alltså innebär att länken inte går att korta mera. Den sitter dock bra på mig som har handleder på 18-19cm.
Edit nr 2:
Tavlan är även bytt på denna hos gripenbro innan den kom i min ägo! Tavlan är alltså inte original för klockan men korrekt för modellen. Tavlan är även lite ovanlig på så sätt att det är "closed minute track" vilket inte är det allra vanligaste tavelutförandet på DJ 16014 vad jag har förstått!
Serienummer är tydligt även 16014 på andra sidan men någon har ristat in orig rolex design för tydlighet detta har dock inte gjorts med siffrorna som syns tydligt och bra!
Här kommer äntligen bilder!
Screenshot_20170319-155407.png
20170319_155825.jpg
20170319_155105.jpg
20170319_155806.jpg
20170319_154946.jpg
20170319_154939.jpg
Priset är 23500kr med länken och
21000 utan länken
Vid snabb affär kan priset säkerligen justeras något!
Frakt tillkommer vid en eventuell sådan
Finns annars för f2f i Sthlm
Retur kommer vi överens om vid eventuell försäljning där båda är nöjda
Inga byten denna gång tyvärr
Frågor eller eventuella tillrättavisningar sker via PM eller i lämplig tråd i diskussionsdelen :)
Mvh
Deddas

Bilagor

• 20170319_154930.jpg
    20170319_154930.jpg
    95.1 KB · Visningar: 42
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp