• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

16613 vs 116613?

TheKing

Cartier
Hej vänner!

Är det stor skillnad mellan dessa ur? Jag menar är prisskillnaden försvarbar?:banghead:
Har fått tag på en 16613 för en bra penning i fint skick, alt får jag lägga 25 mellan för en 116613....

Tack på förhand :rolex:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Klämt på otaligt massa gånger.. 116613 är tokfräck med det fetare caset . Stekarsub är coolt oavsett om det är 16613 eller 116613. Om prisskillnaden är försvarbart så beror det ju på vad man är ute efter. Men ett rakt svar på frågan får bli - ja.
 

par

Patek
2-Faktor
Hej vänner!

Är det stor skillnad mellan dessa ur? Jag menar är prisskillnaden försvarbar?:banghead:
Har fått tag på en 16613 för en bra penning i fint skick, alt får jag lägga 25 mellan för en 116613....

Tack på förhand :rolex:


Gå upp på 116613, helt annan nivå. På 116613 får man dessutom solida mittlänkar vilket inte 6613 har om jag minns rätt? Som att jämföra en 16610 med en 116610, enorm skillnad.
 

Bolio

Panerai
Jag följer nog strömmen om att 116613 är det bästa valet dock tycker jag att om man väljer 16613 så gå på en m-modell då den är den ända som finns ( inte helt 100 men 99% säker ) av den äldre modellen med ROLEX och serie nummer i inner ringen. Jag tror själv att den kan bli rätt intressant som samlar objekt om ett antal år. Priset på den skiljer sig inte alls mot de serier som är i närheten ålders mässigt, så man har ju inget att förlora om inte min lilla tes skulle slå in.

Hoppas du blir nöjd med vad än du väljer, man brukar ju bli det så länge det står Rolex någonstans på uret :D .
 

TheKing

Cartier
Tack för svaren...var nästan som jag misstänkte ;)

Är ingen TT-kille heller , MEN man ska aldrig säga aldrig :cool:...dessutom börjar apres ski-säsongen snart och då vet ju alla att en TT är ett MÅSTE ;)

Får se om jag kan lugna mig och ta en 116613??
 

calzone

Vacheron
16613 !
sebuvu9y.jpg
 
Topp