• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

16622 VS 116710LN

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tjena!
Jag har fått ett bytesförslag på dessa två klockor i ämnesraden. Det jag funderar på är:
Min är 16622 från 04. Killen som vill byta har 116710LN från 07. Har de samma värde för han vill inte lägga något emellan, utan byta rakt av. Jag vill ha hans men som sagt kan jag sälja den sen för samma peng som min 16622. Båda är fullset.
Tacksam för snabb återkoppling :)
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Tjena!
Jag har fått ett bytesförslag på dessa två klockor i ämnesraden. Det jag funderar på är:
Min är 16622 från 04. Killen som vill byta har 116710LN från 07. Har de samma värde för han vill inte lägga något emellan, utan byta rakt av. Jag vill ha hans men som sagt kan jag sälja den sen för samma peng som min 16622. Båda är fullset.
Tacksam för snabb återkoppling :)



Hur är skicket på din 16622a? Hur är skicket på hans 116710LN?
Köpte du din 16622 beg eller ny från AD? Hur är det med hans?

Är huvudsyftet med bytet försäljning av den andra klockan för att tjäna en hacka?
Jag skulle säga att båda i fint skick med box och cert betingar ca 45k, några tusen hit eller dit.
16622 är rätt kall på begmarknaden medan 116710 finns det numera drösvis av och det finns en stor efterfrågan.

Men den stora frågan är nog....vad vill du själv?
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tjena!
Båda är superskick. Har haft min på KS ett tag för 44 000 men inget napp. Tror fasen jag byter tror det blir lättare att flippa den andra om jag tröttnar på den sen :) stort tack
 

sjobbe

Cartier
Om båda klockorna är i fint skick så är väl den största frågan hur det ser ut med servicebehov på respektive klocka? Personligen så tycker jag 45k låter lite saftigt (för båda), skulle säga att de ligger rättså lika på strax över 40k (kan vara helt off dock :)).

Tycker du ska köra om den tilltalar dig, lär vara 116710 är en "bättre" klocka imo, samt mer lättflippad ifall du skulle ångra dig.
 

Ricrob

Patek
Hade bytt. Som du säger så vill inte din YM gå för 44k och även om GMT'n kanske inte ger mer än det, så kan du ändå få 42-45 för den och dessutom testa en skön modell på vägen. GMT'n ligger bättre i tiden just nu känns det som.
 

Galaxy

Rolex
Jag tycker att YM är en roligare klocka, men om du nu funderar på byte tycker jag att det är det du ska göra. GMTn har ju även en större fördel vid försäljning pga efterfrågan. :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Tycker Ym är roligare men iom att du ändå ställt in dig på att flippa den så föreslår jag byte
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Är inte insatt i den ekonomiska biten gällande om du gör bra deal där eller inte men jag säger byt rent utav för att jag tycker GMT-C är bra mycket snyggare än YM!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Hade nog inte bytt men det är för att jag är sugen på att testa en YM :D

GMTn är ju lättsåld i jämförelse iaf!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag är vansinnigt sugen på en YM och har varit det i flera år, men det finns en anledning till att det finns en GMT i stallet och inte en YM ;)
 

Wesslan

Cartier
2-Faktor
Ge din YM en chans :) Den kommer växa för dig och du kommer älska den i sommar. Nu är jag såklart partisk eftersom jag sitter på en YM.
 
Hade nog bytt, dock så tycker jag YM är en riktigt rolig sommarklocka men GMT nog ett bättre val i längden!

Ev så hade jag kollat om man skulle kunna sätta in den nya blå tavlan i din YM....
 
Topp