• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1665 på blocket

M.M

Cartier
Är denna 1665:a som finns på blocket något som bör få köpnerven att triggas igång? Mao ser den ut och vara vad den utger sig för att vara?
Att den ligger kvar gör att en viss tveksamhet till att pris eller "originalitet till årsmodellen" inte är 100%... (Vill inte mena att det skulle röra sig om en kopia, utan frågar angående om urtavla och visare ser ut och vara korrekta).

Långt och tillkrånglat...men här är annonsen:
http://mobil.blocket.se/stockholm/Rolex_Sea_Dweller_1665_s_k___Great_White__53174131.htm?ca=11&w=3
All info är behjälplig!
Mvh, M.M
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Bilden säger inte så mycket.........måste till bra mycket bättre bilder. Dock har jag inte hört talas om detta tidigar.......Det är en straight M ???
 

M.M

Cartier
Letade efter input kring detta och hittade eg inget. Att 'Rolex' kan stå i linje bakpå har jag förstått men vad "straight m" kan betyda vete katten... Någon som vet?
Tack för svar!
 

M.M

Cartier
Har letat lite sporadiskt (på resande fot jst för tillfället) men inte hittat något klart svar. Men det låter som om det du är inne på med icke-kursiv text på 'meters' kan vara något. Ser själv inte texten på bilden, får titta närmre på datorn när jag kommer hem igen. Rolexforumen kan kanske ge svar men ville kolla vad som fanns för snabbinfo här... Tack för input!
 
Topp