• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

16710 Rolex Jubilee fråga

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Om jag köper ett Jubilee som suttit på en 16710 från 2001 kan jag då utan problem sätta det på en 16710 från 2005?
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bör inte vara några konstigheter. Skillnaden kan vara gällande end linksen, om de har fasningar för lug holes eller ej.. Men det ska fungera ändå, har jag fel får någon rätta mig :)
 

djanbin

Omega
Hej, länken passar! Jag vågar lova det, kör ett jubilee på min 16710, de har inga solida ändlänkar eller så, som oyster har.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Om jag köper ett Jubilee som suttit på en 16710 från 2001 kan jag då utan problem sätta det på en 16710 från 2005?
En 16710 från 2005 har inte genomgående bandhornshål, till skillnad från en från 2001. Därför måste du kolla så att ändlänkarna är ref 502T. Annars kommer du inte att kunna montera loss dem senare... Om du inte begår våld på dem.

Länken ska för övrigt ha märkning "50" på sista länken, för att tillåta 2mm bandstift. Vet att en del använder vanlig 62510 (för DJ) med tunnare bandstift. Det är dock inte optimalt.

A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
502T + 62510H/50 + 16570T = oväntad kombo. :D

2011_08030472.jpg


A
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
En 16710 från 2005 har inte genomgående bandhornshål, till skillnad från en från 2001. Därför måste du kolla så att ändlänkarna är ref 502T. Annars kommer du inte att kunna montera loss dem senare... Om du inte begår våld på dem.

Länken ska för övrigt ha märkning "50" på sista länken, för att tillåta 2mm bandstift. Vet att en del använder vanlig 62510 (för DJ) med tunnare bandstift. Det är dock inte optimalt.

A
Tack! :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Går utmärkt att få i 2mm bandstift om man vidgar sista ringarna något på en vanlig datejustjubilee.
Som jag sa: Dock inte optimalt.

... Och nu vet vi att vi inte ska köpa en beggad jubile av dig, herr Förgörare, för du har vidgat de sista länkarna. Eller??? ;)

Skämt åsido. Vet att det funkar ok för länken, men ändlänkarna tar stryk. Allt för mycket för att jag ska kunna rekommendera det. Rören är tunna. Har sett dem trasiga pga för tjocka bandstift.

Mvh A
 

jabla

Sarlacc
Som jag sa: Dock inte optimalt.

... Och nu vet vi att vi inte ska köpa en beggad jubile av dig, herr Förgörare, för du har vidgat de sista länkarna. Eller??? ;)

Skämt åsido. Vet att det funkar ok för länken, men ändlänkarna tar stryk. Allt för mycket för att jag ska kunna rekommendera det. Rören är tunna. Har sett dem trasiga pga för tjocka bandstift.

Mvh A

Jag nämnde inget om att använda fel ändlänkar. :)
Har två jubilee, ett till min Datejust och ett "modifierat" till min GMT.
 
Topp