• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1680 på mocka, funkar det?

ErikGBG

Audemars
Vad tycker ni? Själv tycker jag ju att den gör sig bättre på länk, men samtidigt är ju variation trevligt och jag kör länk på mina andra.
Kluven helt enkelt!
7051B374-1F9F-48BC-BA42-08008A9373B3-1131-000001995D8DD8C6_zps1a2b2c52.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Alltså, det ser ju ok ut, men det känns lite konstigt att ha mockaband på en dykklocka eftersom vatten inte är dess bästa vänn. Lite av en trailerqueen i bilsammanhang. I så fall är ett bruxigt skinnband riktigt snyggt och fungerande. Men klockan är riktigt fin!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag köper argumentet om att länken ska på för att det är snyggast, det tycker jag också. Men snälla lägg ner det där med att en dykare inte kan sitta på läder. Hur blev det ens relevant? Ett fåtal här på forumet har ju faktiskt dykt med sina dykare, många andra vågar inte ens ha de i duschen.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ser helt ok ut! Skulle dock byta till svart mocka med röd söm. Skulle bli en
bra combo till din otroligt fina rödsub!
 

Fiffi

Omega
2-Faktor
För mig är det som en rosa skjorta - jäkligt fräckt i butiken men åker liksom aldrig på när det är skarpt läge. Kör med länk!
 

DrDre

Patek
Jag körde på något liknande förra året. Köpte ett brunt och ett grått. Funkar väl OK, men jag bytte tillbaka rätt fort till oysterlänken. Skulle jag skippa länken, så tycker jag ett snyggt tropicband skulle funka bäst. Submarinern gick ju att köpa direkt från butik förr med tropicband så det känns ju tidstypiskt på en plexisub.





 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nja... En dykare ska förstås ha länk. Eller gummi. Kanske Nato. Men bara om man är militär...

Hardy har något på gång, tycker jag.

Har en DJ med läderband på handleden när jag skriver detta. Ser fint ut... men länk är ännu finare, tycker jag.

A
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Du kan gaffatejpa fast den där runt handleden och den skulle iaf vara en av dom grymmaste dinkorna i stan.

Med det sagt: mocka funkar som omväxling. Kör!
 
Topp