• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

16800 högst ser. för matt tavla

nöt

Guld
2-Faktor
Hej,

Har det kommit fram något mer gällande vad som är högsta serienr. som accepteras på en matt tavla?
Sett flera hävda 9,4 mil men dom flesta samlare har 8,6-8,7 gräns.

Klockan kommer alltid att ha tvivel vilket gör att vissa tror på det och andra inte. Oftast så brukar de som tänjer på allmänt accepterade serial ranges ha en klocka som ligger just där. :)

Nu är det ingen modell jag har någon direkt koll på men jag skulle passa på det och hitta en som matchar bättre.

Klockan kommer alltid att ha tvivel vilket gör att vissa tror på det och andra inte. Oftast så brukar de som tänjer på allmänt accepterade serial ranges ha en klocka som ligger just där. :)

Nu är det ingen modell jag har någon direkt koll på men jag skulle passa på det och hitta en som matchar bättre.
Jag har läst någonstans att Rolex bekräftat att även 168000 kom med matt tavla. Så tycker det är lite konstigt att man inte kan acceptera 16800 med matt tavla med senare serie. Men så är det.

Jag har läst någonstans att Rolex bekräftat att även 168000 kom med matt tavla. Så tycker det är lite konstigt att man inte kan acceptera 16800 med matt tavla med senare serie. Men så är det.
Det har jag svårt att tro men om du säger det så kanske det är så. Faktum kvarstår att väldigt många kommer att tvivla på en så sen klocka och det gör att den blir svårsåld dagen den ska säljas.

Är det inte märkligt att man inte kan få den informationen från rolex själva?

Serienummer hit och dit kan jag delvis förstå, men man borde ju kunna svara på en enkel fråga som "är den här tavlan möjlig till den här referensen"?

Knepigt....

Mvh Robin

Det har jag svårt att tro men om du säger det så kanske det är så. Faktum kvarstår att väldigt många kommer att tvivla på en så sen klocka och det gör att den blir svårsåld dagen den ska säljas.
Nu har jag inte sett det själv utan hänvisar till vad jag läst. Kanske ska ses som rykten.

"One of the owner of the German RLX forum has an official Rolex paper stating that the 168000 was delivered with both dials. He has posted this paper on RLX several times.
I can absolutely follow Rasmus`words. I wouldn`t take an R-serial matte dial either. But I have also seen full sets first owner 16800`s with a matte dial with a 94xxxxx serial. "
http://www.network54.com/Forum/207593/thread/1194046936/Latest+Matte+Dial+16800-

Sure. Jag säger bara att väldigt många kommer att tvivla på klockan och därför skulle iaf jag hellre hitta en som stämmer bättre med den allmänna opinionen. Du har samma problem om du hittar en giltrolle med serienummer efter 1.7. Få kommer att tro på den och därför kommer den att vara svårsåld jämfört med en som saknar samma tvivel.

Även om det skulle stämma så är det omöjligt att validera och då kommer klockan alltid att vara svårsåld och ofta säljas till ett mycket lägre pris. Har du en eller är du sugen att köpa?

Sure. Jag säger bara att väldigt många kommer att tvivla på klockan och därför skulle iaf jag hellre hitta en som stämmer bättre med den allmänna opinionen. Du har samma problem om du hittar en giltrolle med serienummer efter 1.7. Få kommer att tro på den och därför kommer den att vara svårsåld jämfört med en som saknar samma tvivel.

Även om det skulle stämma så är det omöjligt att validera och då kommer klockan alltid att vara svårsåld och ofta säljas till ett mycket lägre pris. Har du en eller är du sugen att köpa?
Ja så är det ju. Tänkte bara om det hänt någonting på senare år, att man accepterade senare serie.
Jag har faktiskt en 16800 9mil serie så jag satt och funderade lite på om den hade kunnat kommit med matt en gång i tiden. Har inga planer på att köpa en matt tavla och byta. Då är det nog betydligt billigare och sälja och köpa en man vill ha direkt. Var mest för intressets skull.

Jag är ju av den konstiga typen att jag gillar dom senare tavlorna mer för att jag tycker dom är mer lika dom tidigare subarna (innan 5512,5513,1680). Problemet är att jag vill ha plexi. Så egentligen borde jag ha en sen 5513, men inte kommit dit :)

Tillbaka
Topp