• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

18mm natobandsproblem...

hannes1988

Cartier
Har införskaffat mig problem (kan dock vara angenämt på ett sätt)


Hittade mig en Certina för ett par veckor sedan på en loppis
http://i.imgur.com/jXEcxGn.jpg

Nöjd som jag var efter att gått runt en timme utan att se en enda riktig klockan
slog jag till direkt! Glad som bara den och tittade knappt på klockan innan jag köpte den men såg att den gick så hoppades på det bästa...

http://i.imgur.com/ObZ9675.jpg
Såg efter en stund genom det repiga plexit att sekundvisaren såg krokig ut :confused:
Tänkte först att det inte var så farligt och att jag ändå skulle plocka isär den och göra rent så i värsta fall kanske jag kunde "kröka" tillbaka visaren lite lätt...

Hann dock knappt hem innan klockan stannade :bored:
men tänkte givetvis först att det var batteriet! Började plocka isär klockan (första gången jag öppnar en klocka) och vänder på den för att inspektera urtavlan och kika på sekundvisaren. Då ser jag att både tim och minutvisaren släpar i tavlan och det var därför klockan stannat!

Spenderar i runda slängar 3 timmar och göra åtskilliga försök att böja rätt visarna men lyckas givetvis inte :rage: hehe.
Känner att det inte är värt att tiodubbla de 50 riksdaler jag betalade och lämna in klockan för att få ordning på den, struntar i det och har i all min iver som nu vänts till ilska glömt av vad jag gjorde i nästkommande sekund efter jag betalat klockan...:banghead:

Beställt två natoband á 18mm som skulle passat klockan.


Nu behöver jag alltså ett nytt objekt som passar mina 18mm natoband.

Tyvärr dåligt med bilder men hoppas på att någon vänlig själ skall hjälpa mig med tips
på något kul för max en 4000
 
Topp