• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

19 mm bandhorn

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Jag tittar på en Speedmaster som är 19 mm mellan bandhornen. Är utbudet när det kommer till armband begränsat med den bredden?
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Tack för input! I och med att jag tittar på First Omega in space modellen vilken kommer med läderband så funderar jag över möjligheten till att komplettera med ett stålarmband. Om man vill ha ett Omega original armband är något man hittar på nätet eller bäst att ta med klockhandlaren? Med risk för att det är sämre utbud i och med att det är 19 mm bandbredd.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för input! I och med att jag tittar på First Omega in space modellen vilken kommer med läderband så funderar jag över möjligheten till att komplettera med ett stålarmband. Om man vill ha ett Omega original armband är något man hittar på nätet eller bäst att ta med klockhandlaren? Med risk för att det är sämre utbud i och med att det är 19 mm bandbredd.
Kolla om det finns på cousinsuk
De har i alla fall tidigare haft en jäkla massa omegalänkar.

Ett annat tips är att beställa ett måttbeställt velcro från GasGasBones. Man kan även få dem med diverse speedmaster texter.
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Tackar :) Samtidigt kanske det är dumt att krångla till det och istället ha den med enbart läderband då det är original. Och på sikt komplettera med en klocka med stålarmband.
 
Topp