• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1950=gummi & Bettarini=läder

Alarik

Audemars
2-Faktor
Jag hävdar att ett 1950-case (under 47mm) passar bättre på gummi än läder och att ett Bettarini-case i de flesta fall är snyggare på läder än gummi.

FA78CAAA-FE7F-4DC1-AC0A-F4E7A1EFFAB4.gif
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag kör 243 (första 1950 subben) exklusivt på haj-band. Bettarini tycker jag kör sig bäst på canvas. Både pre-a och pre-v är också väldigt haj-kompatibla.

Är det mig det är fel på?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag kom på en mer specifik grej. RubberB sitter sjukt mycket bättre på en bettarini än på en 1950. :D

Jag har inte skaffat ett likadant favvo-RubberB som jag har till min 416, till min f.d. 1058 eller till min nuvarande 1028.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Generellt så håller jag med, även om jag absolut tycker att det går att hitta bra läder till dom flesta modellerna. Canvas tycker jag är det mest universala till allt...
Det enda jag inte klarar är gummi på Radiomir, tycker det blir både fult och fel...

Submersible: bäst på gummi och canvas.

Bettarini: funkar med allt tycker jag.

1950 44mm: har bara erfarenhet av 233 och den gillade jag bäst på OEM canvas och gummi.

1950 47mm: läder och canvas, gummi i nödfall.

Radiomir1940: läder och canvas, gummi i nödfall.

Radiomir: tapered läder, gärna exotiska läder. Canvas ja men gummi NEJ.


Även haj har blivit en riktig favorit på sistone, men det klassas väl som läder.

Så tänker jag 😊😊
 

azcii

Patek
2-Faktor
Beror såklart på färg på lume,visare, case etc, men tycker generellt såhär:

Luminor 1950 (och radiomir) med kupat glas = bäst på läder
Luminor 1950 med platt glass (typ 1312) = bäst på gummi
Bettarini = funkar typ lika bra på både gummi och läder
Submersible (oavsett bettarini eller 1950) = bäst på gummi
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Generellt så håller jag med, även om jag absolut tycker att det går att hitta bra läder till dom flesta modellerna. Canvas tycker jag är det mest universala till allt...
Det enda jag inte klarar är gummi på Radiomir, tycker det blir både fult och fel...

Submersible: bäst på gummi och canvas.

Bettarini: funkar med allt tycker jag.

1950 44mm: har bara erfarenhet av 233 och den gillade jag bäst på OEM canvas och gummi.

1950 47mm: läder och canvas, gummi i nödfall.

Radiomir1940: läder och canvas, gummi i nödfall.

Radiomir: tapered läder, gärna exotiska läder. Canvas ja men gummi NEJ.


Även haj har blivit en riktig favorit på sistone, men det klassas väl som läder.

Så tänker jag 😊😊

995, aka radiomir 1940, är en match made in heaven.

sen vet du hur jag är, mer gummi på radiomir åt folket ;)
 
Topp