• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1969-70 Submariners värde?

Mangusta

Cartier
Jag har inga bilder och vet inget mer än att en kompis fick ärva en Sub med datum från sin pappa från 69-70 och han undrar vad den kan vara värd på ett ungefär? Jag har googlat men är lite förvånad om priserna på $6000-8000 stämmer för en ny kostar väl runt 8000 i dollar om jag inte har helt fel. Lite hjälp på traven vore trevligt. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag har inga bilder och vet inget mer än att en kompis fick ärva en Sub med datum från sin pappa från 69-70 och han undrar vad den kan vara värd på ett ungefär? Jag har googlat men är lite förvånad om priserna på $6000-8000 stämmer för en ny kostar väl runt 8000 i dollar om jag inte har helt fel. Lite hjälp på traven vore trevligt. :)

Driver du med oss? Det kan väl inte ha missat dig vilken sub som kom då?
 

Mangusta

Cartier
Driver du med oss? Det kan väl inte ha missat dig vilken sub som kom då?

Nej, jag driver inte det minsta! Jag är inte inne på vintage klockor så jag har ingen aning. Killen vet inte vilken referens det är men försöker ta reda på det.

Tillägg: Han frågade mig för att han vet att jag är intresserad av klockor och medlem på ett klockforum. Jag har nollkoll på vintage för jag har bara köpt nya klockor.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jisses. Förstår inte hur du kan varit medlem häri ett år utan att ha koll på detta. T om jag kan så pass mycket Rolex. Pris beror på skick, så skaffa bilder!
1680 heter referensen.
 

Mangusta

Cartier
Jisses. Förstår inte hur du kan varit medlem häri ett år utan att ha koll på detta. T om jag kan så pass mycket Rolex. Pris beror på skick, så skaffa bilder!
1680 heter referensen.

Tja, det kan kanske bero på att jag inte har intresserat mig för vintage Sub och deras priser? Just saying. Kompisen vill inte sälja den men blev misstänksam när gubben som han lämnade in den för service hos öppnade den och kom ut och började tjata på att få köpa den plötsligt. Han har tom ringt och frågat om han ändrat sig men min kompis litar inte på gubben för fem öre och är inte intresserad av att sälja heller för den delen.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Beroende på skick så är din väns 5512/5513/1680 värd allt mellan 25k till 125k. Bilder skulle som sagt underlätta. Om din vän och hans klocka nu finns på riktigt. :)

Edit: Missade datumet.. Är tavlan skönt brun så är den värd än mer än vad jag sa. Var inte blyg nu..
 

Mangusta

Cartier
Beroende på skick så är din väns 5512/5513/1680 värd allt mellan 25k till 125k. Bilder skulle som sagt underlätta. Om din vän och hans klocka nu finns på riktigt. :)

Tack för ett svar som inte är drygt och allmänt otrevligt! :)

Är det till en AD han borde gå för att få ett svar på värdet utan att någon försöker blåsa honom? Fatta vad glad han skulle bli om den är värd 125 k! Hans pappa hade tydligen gett 2000 kr för den i en vadslagning. :D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tack för ett svar som inte är drygt och allmänt otrevligt! :)

Är det till en AD han borde gå för att få ett svar på värdet utan att någon försöker blåsa honom? Fatta vad glad han skulle bli om den är värd 125 k! Hans pappa hade tydligen gett 2000 kr för den i en vadslagning. :D
Han får förmodligen ett korrekt svar här. Litar han inte på internet så skulle förmodligen Kaplans vara bästa stället att värdera den. Vi gör det gratis och Kaplans tar 400kr +1% av värdet.
 

Mangusta

Cartier

Carolin

Cartier
Blev tvungen att ringa honom och fråga men tydligen står det inte i rött. :(



Bra fråga. Har ingen aning. Jag tar det igen; det är inte min klocka och jag har inte ens sett den utan går bara på vad han säger.
you go girl.jpg
 

Mangusta

Cartier
Varför är ni så besatta av att se bilder? Vad har jag för orsak att ljuga om någons gamla arvegods? Allt jag ville ha var ett ungefärligt pris på en Sub i den årgången men att det ska vara så jävla svårt att få ett trevligt svar här? Jag begriper det inte! Jag har inga foton att visa just nu för DET ÄR INTE MIN FUCKING WATCH och jag har varken kompisen eller klockan här! :mad:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Varför är ni så besatta av att se bilder? Vad har jag för orsak att ljuga om någons gamla arvegods? Allt jag ville ha var ett ungefärligt pris på en Sub i den årgången men att det ska vara så jävla svårt att få ett trevligt svar här? Jag begriper det inte! Jag har inga foton att visa just nu för DET ÄR INTE MIN FUCKING WATCH och jag har varken kompisen eller klockan här! :mad:

Kan bero på att din trovärdighet inte är jättehög..
 

par

Patek
2-Faktor
Varför är ni så besatta av att se bilder? Vad har jag för orsak att ljuga om någons gamla arvegods? Allt jag ville ha var ett ungefärligt pris på en Sub i den årgången men att det ska vara så jävla svårt att få ett trevligt svar här? Jag begriper det inte! Jag har inga foton att visa just nu för DET ÄR INTE MIN FUCKING WATCH och jag har varken kompisen eller klockan här! :mad:
Men om du kunde ringa och fråga om texten? Är han inte kompetent nog att dra iväg ett par mms?
 
Topp