• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2 nya grejor

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Slog till på en speedy pro för ngr dagar sedan, gillade den skarp direkt från start. Men köpte till ett Hirch mariner armband i brunt och ....oj vad jag gillar det! Vanligtvis gillar jag länk bäst men på speedy ska det vara läder!

I samma veva köpte jag hem ändlänkar till rolex från David. Såna ändlänkar man sätter på för att dölja glappet om man använder annat än länk. Det var lite pilligt men nu ska vi testa med gummi på subben ett tag (får se hur länge det håller).

Ha det!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Bra grej att dölja glappet till gummit på subben! Speedys gillar ja dock inte men det är högst personligt ;) Sub är dock alltid smakfullt såvida inte någon idiot har pvdat den....
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Omformulering, jag gillar speedys design och form, men den är för vanlig... jag lät nästan lite dryg där... :pompus:
 

Kakob

Cartier
Det blev jäkligt fint med brunt på speedyn, fått för mig att brunt band/svart urtavla ofta skär sig, men det där var ju grymt
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tummen upp för båda, extra plus på speedyn, är gööör snyggt med läder på dom. Beträffande subben så tycker jag det funkar bra på gummi med endlinksen men personligen gillar jag länk!!!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag gillar brunt på speedmastern , hade nog valt ett annat gummi till suben , även om denna var snygg med...personligen hade jag testat tex ett tropic....
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Riktigt fint band till Speedyn! Håller med om att den gör sig väldigt bra på läder :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Icaras

Rolex
Så köp A som du skulle spara till får alltså vänta? :D

Grym kombo! Vet inte riktigt vad jag tycker om sub på gummi, känns lite för mycket "framtiden" för min smak ;)
 

Marckus

Panerai
Gummit var riktigt speciellt. Kul med annorlunda! Speedmastern är en fantastisk klocka och ditt ex bär på en fin och lättsmält patina.
Grattis
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Omformulering, jag gillar speedys design och form, men den är för vanlig... jag lät nästan lite dryg där... :pompus:

Och en sub är inte vanlig i jämförelse med en speedy? :woot:

Ändbitarna ser ut att passa fint! Kul att kunna byta lite band hursom och slippa gapet, får se hur länge den kombon lever. Hur ser den ut på handleden?
 
Kör själv brunt skinn nato från Cheepo på min Speedy och tycker det flyger.
image.jpg

Gummi på Sub, nja.......

Eftersom ingen sagt det tidigare, schysst reflektion av ett öga på Speedyn på bild 1:snaphappy:
 
Topp