• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad 2 Vintagedinkor kvar! Ytterligare Prisjustering (sista för i år!)

KMS

Rolex
Det här trodde jag inte skulle kunna hända men likväl står jag här.

I min jakt på den röda tråden begav jag mig ner i kronografdjungeln och tänkte starta upp en kronografsamling. Men det känns inte längre som den vägen jag skall färdas.

Häri finnes två mytomspunna klockor med stil och klass. Både är införskaffade från den franska landsbygden. Det tog tid att få hit dom:
https://klocksnack.se/threads/gold-feeling-skäl-1-2.5047/#post-79171

När dom väl kom hit så upptäckte jag att det fanns lite skumma markeringar på dom: https://klocksnack.se/threads/mysteriet-med-guld-kronograferna.12430/

Som ni ser så är varje klocka ett äventyr och värd sin egen tråd. Svårt att få samma känsla för en flonkans ny klocka. Jag har en Orient Star som är snarlikt i samma prisklass och jag får inte samma romantiska känslor till den som kronograferna, dock så är det i och för sig kronograferna som är uppe till försäljning…



Alihor: Valjoux 7734 Går kanon, ingen tidsavvikelse att tala om för att vara vintage. Inga större repor på boett, felfri tavla och visare. Kronograf nollställer som den skall. Repfritt glas.

Datumvisningen har hängt sig, det är inget jag bryr mig om för jag orkar inte ställa den varje gång jag använder klockan ändå, vet heller inte om det är en easy fix eller ett halvårsprojekt.
Mäter in på ca 36 mm, guldpläterad. Sitter på ett Timefactors Rallystrap 18 mm.

För närvarande OH/Bortbytt. Pris 2200 kr ink frakt.



Fidelius: Valjoux 7734 Går kanon, ingen tidsavvikelse att tala om för att vara vintage. Någon repa på boetten, felfri tavla och visare. Kronograf nollställer som den skall. En repa på glaset, men inget som är alltför störande. Datumvisning fungerar som den skall.


Lite biffigare än Alihor klockan men ungefär samma storlek ca 36 mm. Även den läckert guldpläterad. Sitter på ett Westonwatch strap 20 mm (jag har fått skära till lite för att passa så det är tyvärr inte en hundraprocentig fit).

Pris 2400 2200 numera 2013 kr ink frakt.













Byten kan vara aktuellt mot något spännande under 41 mm, pengar upp inget problem.
Fler bilder kan skickas.
 

KMS

Rolex
Lägger in min 70 tals Jaz här istället för att förenkla något. Original annonsen finns här: https://klocksnack.se/threads/vintage-utförsäljning-1-kvar.13395/#post-243168



Sänker priset på denna till 400 375 kr ink frakt.

Eller 2333 kr för Fideliusen och Jazen tillsammans rekat o klart! Något billigare om det hämtas i GBG.

Detta priset är fast tom 2013! Annars stoppas klockorna tillbaks i lådan och väntar på att guldpriset går upp och att pläteringen blir värd multum! :D
 
Topp