• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

20% På Tag Heuer 15e på Members.com

morrism

Audemars
Om någon är intresserad.

Pm:a din mailadress om ni vill ha en inbjudan

Edit: Såg fel, det var den 15e
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag köpte min Carrera via Members förra våren. Funkade helt OK, även om jag kanske idag hade gått till nå´n trevlig butik istället. Man kan någ få en hyfsad rabatt där oxå om man köpslår "rätt". Fick cert stämplat av Spansk(?) (eller möjligen Italiensk) AD.

Vet egentligen inte vad jag ville ha sagt med det... :oops:
 

morrism

Audemars
Rock_N_Ron skrev:
Jag köpte min Carrera via Members förra våren. Funkade helt OK, även om jag kanske idag hade gått till nå´n trevlig butik istället. Man kan någ få en hyfsad rabatt där oxå om man köpslår "rätt". Fick cert stämplat av Spansk(?) (eller möjligen Italiensk) AD.

Vet egentligen inte vad jag ville ha sagt med det... :oops:

Okej, så de kör lite uret.se?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
morrism skrev:
Rock_N_Ron skrev:
Jag köpte min Carrera via Members förra våren. Funkade helt OK, även om jag kanske idag hade gått till nå´n trevlig butik istället. Man kan någ få en hyfsad rabatt där oxå om man köpslår "rätt". Fick cert stämplat av Spansk(?) (eller möjligen Italiensk) AD.

Vet egentligen inte vad jag ville ha sagt med det... :oops:

Okej, så de kör lite uret.se?

Nå´t åt det hållet antar jag. Jag trodde iofs att det var generalagent etc. som la ut kampanjerna på Members & likande ställen.

Kan kolla mer noggrant hemma ikväll om nå´n är nyfiken.
Återkommer!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Knappast att distributören skulle sätta den kniven i ryggen på sina egna handlare...

Helt vanlig gråmarknadsdeal (och jag misstänker att den går genom någon av "kända" svenska sajterna).
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Singular skrev:
Knappast att distributören skulle sätta den kniven i ryggen på sina egna handlare...

Helt vanlig gråmarknadsdeal (och jag misstänker att den går genom någon av "kända" svenska sajterna).

Nä, det är ju sant, men jag har för mig att Members & Campadre etc. marknadsför sig med att det är "restlager" &/eller "nya" prylar på marknaden som säljs via deras sajter. Därav fick jag för mig att det var generalagen/varumärkesägare m. fl. som låg bakom kampanjerna. Du menar helt enkelt att de köper in grejerna "utifrån" & lägger på marginal?

Hmmmmm... Måste forskas vidare i...
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Rock_N_Ron skrev:
Singular skrev:
Knappast att distributören skulle sätta den kniven i ryggen på sina egna handlare...

Helt vanlig gråmarknadsdeal (och jag misstänker att den går genom någon av "kända" svenska sajterna).

Nä, det är ju sant, men jag har för mig att Members & Campadre etc. marknadsför sig med att det är "restlager" &/eller "nya" prylar på marknaden som säljs via deras sajter. Därav fick jag för mig att det var generalagen/varumärkesägare m. fl. som låg bakom kampanjerna. Du menar helt enkelt att de köper in grejerna "utifrån" & lägger på marginal?

Hmmmmm... Måste forskas vidare i...

Nu har jag förstås inget som helst belägg för det - men jag vågar ändå säga att det kanske inte ens är ett inköp utan bara en försäljning/förmedling åt ex Uret.se.

...och jag tror inte att de kommer att berätta huruvida så är fallet.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hmmmmmm.... Långt ifrån solklart.

Så här skriver Members:

Om Members.com

Bakgrund

Members.com startade sin verksamhet 2011 och agerar under det juridiska namnet NLY Scandinavia AB (Org: 556653-8822). Members.com är en exklusiv shopping-club för medlemmar. Vi erbjuder produkter under tids- och volymbegränsade kampanjer samt till reducerade priser.

Vision

Members.com:s vision är att vara Nordens ledande shopping-club på internet genom att erbjuda våra medlemmar ett brett utbud av exklusiva produkter och tjänster till exceptionellt låga priser.

Affärsidé

Members skall förse sina kunder med exklusiva och prisreducerade produkter i huvudsak via internetbutiken http://www.members.com.

Å så här skriver Campadre (som väl är egentligen samma typ av affärsidé)
De är lite "öppnare" & påskiner ju att det är just varumerkesägare som står bakom kampanjerna :

Koncept

Campadre är en "Private Shopping Club", där du som medlem kan handla allt från kläder och accessoarer till upplevelser, heminredning och livsstilsprodukter. Här kan du ta del av unika kampanjer, begränsade i både tid och antal produkter, till avsevärt lägre priser än i butik. Nya kampanjer med spännande erbjudanden öppnar dagligen.

Exklusiva erbjudanden
Vi anstränger oss för att du som medlem ska hitta vad du letar efter, och för att vi alltid ska överträffa dina förväntningar – både vad gäller produkt och pris. När du hittar det som du tidigare inte ens vågat drömma om, då är vi på Campadre nöjda! Vi samarbetar enbart med seriösa leverantörer och garanterar kvaliteten och äktheten på varorna.

Medlemskap
Du blir medlem genom att fylla i ditt namn, e-postadress, och välja ett lösenord. Att registrera sig som medlem kostar ingenting och medför inga krav på köp. Därefter kan du börja ta del av våra aktuella erbjudanden. Om du av någon anledning vill avsluta ditt medlemskap, loggar du bara in under ”mina sidor” och väljer ”avsluta medlemskap”.


Är det originalprodukter till så låga priser?

Kvaliteten och äktheten på varorna garanteras genom att Campadre samarbetar direkt med moderbolaget som äger varumärket eller deras officiella representanter.

Hur kan priserna vara så låga?

Vi har bra avtal med varumärkesleverantörerna eftersom våra kampanjer är tidsbegränsade kampanjer. Vi har även låga omkostnader och har heller inga dyra hyror för lager eller butik. Produkterna är alltid original och äkta vara.

Varför är kampanjerna tidsbegränsade?

Genom att tidsbegränsa kampanjerna kan vi få ett bättre pris. Tidsbegränsningen innebär också att vi kan erbjuda kampanjer med varumärken som i vanliga fall inte sänker priset på sina produkter. Så passa på det är först till kvarn som gäller...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: 20% På Tag Heuer 15e på Members.com

Det står ju inte att de samarbetar med den svenska distributören...
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Ganska säker på att det varit uret.se dom gjort sina kampanjer med tidigare, har för mig att nån som köpte klocka tidigare genom members fick den skickad från uret.
 

Hardy

Thug
Har för mig att Campadres ägare också äger Kosta outlet i Kosta. enormt köpcentrum mitt i smålands glasrike.
de har en hel del olika butiker och mycket kläder samt inredning. antar att de lägger upp produkter som de har stora mängder av på sitt lager osv.

inte säker på detta.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Mitt Guarantee Card är stämplat av Italiensk AD. Inget annat kom med som visar var den kommer ifrån... Inget "cert", alltså... Ska man ha det till en ny TagHeuer?

ImageUploadedByTapatalk1365846255.067799.jpg


ImageUploadedByTapatalk1365846267.917080.jpg
 

morrism

Audemars
Priserna ligger på tusenlappen under urets priser för carrera och monaco. Pma din mail om du behöver inbjudan.
 
Topp