• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2015 års sommarklocka?

Konsul

Cartier
image.jpg
image.jpg

Det blev visst två sommarklockor :)
Underbar bratte! Genuin glädje!
 

Andyrew

Cartier
Bara jag som har svårt för dykarur med vit urtavla? Blir helt för mig. Blå/svart eller möjligtvis grön som kan vara sjukligt snyggt också om det görs rätt.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För mig blev det nya seamaster 300 i titan. Såg en bild på den förra sommaren och föll på en gång. Då titanvarianten var svår att få tag på och jag är ganska ivrig blev det ett snabbt köp av stålvarianten. Då den inte var hundra med sin svarta tavla fick den gå i våras. Nu äntligen har jag fått tag på en i titan som med sina blåa urtavla är en perfekt sommarklocka! Kan inte annat än att vara helnöjd!

image.jpg


image.jpg


image.jpg

Din gamla stålis är min keeper :) Titan-modellen är dock riktigt fin, bra val! Svensk ad även denna gång?
 

Ekstrand

Cartier
Själv inväntar jag att min Makara Sea Turtle (Hawksbill) ska dyka upp på posten, blir det forumets första? :chicken:
 

Chagall

Cartier
Kan någon vänlig själ förklara för mig vad en "sommarklocka" är för något? Ska den se ut på ett speciellt sätt, eller är det bara en klocka som ska bäras under den tidigare nämnda årstiden?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kan någon vänlig själ förklara för mig vad en "sommarklocka" är för något? Ska den se ut på ett speciellt sätt, eller är det bara en klocka som ska bäras under den tidigare nämnda årstiden?
Vattentäthet är ett måste. Gärna någon rolig färg, ofta vit eller orange tavla. Men kan egentligen vara vilken klocka som helst :)
 
Topp