• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

2018 års sommarklocka.

Själv har jag redan råkat klicka hem vad jag tänkt ska bli årets sommarklocka. Känner ju dock egentligen, innerst inne att det inte borde göras förrän semestern börjar. Risken finns ju alltid att det blir ett nytt köp framöver. Tänkte kolla vad ni andra har för planer och vad ni tycker krävs av en sommardinka.
Mitt val (än så länge) är Orient Mako II Pepsi. Färg, badvänlig, automat, prisvärd, snygg och har dag och datum som kan vara lätt att glömma på semestern.
AA02009D-2.jpg
 
Guld och sunburst är det enda rätta :)
934DC440-BF3C-418D-8F9F-C0E8626CB6A9.jpeg
Den blå sunbursten kan jag hålla med om, men har fortfarande svårt för guld. Kanske är en träningssak?
Seiko SKX009 har jag tagit hem och tänkte bla ha på semestern. Annars rullar väl de vanliga klockorna?
SKX009 kördes stenhårt förra året för min del och kommer sannolikt köras en hel del denna sommaren också. Dock har jag moddat min nu så måste provtrycka den innan den får gå i vattnet.
 

Rearden

Cartier
Det är en bra fråga, jag har ju några olika kandidater. Just nu lutar det åt en hulk eller en GMT i tvåton eller en sub i tvåton... usch, nu blev det svårt...
 
Topp