• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2018 års sommarklocka.

Denna blir det för mig i sommar...
IMG_0001.JPG
Hmmm. Bärs den där stort..? Kan den jämföras med en Speedy pro? En sub? Eller nån annan "vanlig" modell? Har sökt på jämförelser men det är sällan det är bra, det flaxar för mkt på you tube, med klockorna på olika armar dessutom.. och på bild är det ännu svårare..

Mvh Roffe.

IMG_0006.JPG
Hmmm. Bärs den där stort..? Kan den jämföras med en Speedy pro? En sub? Eller nån annan "vanlig" modell? Har sökt på jämförelser men det är sällan det är bra, det flaxar för mkt på you tube, med klockorna på olika armar dessutom.. och på bild är det ännu svårare..

Mvh Roffe.
Jag upplever den ungefär som min Omega Seamaster Proffesional. I alla fall ingen stor skillnad.

Inväntar modellerna som Rolex släpper vid Baselworld. Släpps inget intressant så blir det nog en 116613lb till sommaren :rolleyes:
Ja, de blir intressant, själv har jag en 114060 på ingång till AD, bör ha kommit till eller i sommar.

Men dyker det upp nån juvel så kanske jag lämnar den till näste man i kö :)

Mvh Roffe

Det här har säkert någon bättre koll på i detalj, men inte brukar väl Rolex släpp på Basel finnas i butik till den kommande sommaren?
Jag vet inte, jag tror att de är sena med sina släpp till butik i allmänhet..
För mig att det var så med sky dweller i stål iaf..

Men för min del så menade jag att jag inte lägger 65 pistoler på en klocka i juli om jag vet att det landar en betydligt trevligare nån månad senare.

Mvh Roffe

Det här har säkert någon bättre koll på i detalj, men inte brukar väl Rolex släpp på Basel finnas i butik till den kommande sommaren?
Menade att om rolex släpper en intressant modell så köper jag en sådan istället för en 116613lb (som är en grym sommarklocka). Inget måste att ha klockan till sommaren gällande baselmodellen.

Menade att om rolex släpper en intressant modell så köper jag en sådan istället för en 116613lb (som är en grym sommarklocka). Inget måste att ha klockan till sommaren gällande baselmodellen.

Ok, tänkte bara så att du inte missar ett grymt ex av 116613lb om det skulle dyka upp för att du går och väntar på Basel :)

Börjar bli lite sugen på att komplettera med en 16570 med vit tavla. Perfekt att rotera en vit med den svarta matta på SD och Hulkens gröna tror jag.

• Like
Reactions: Bas
Jag byter klocka dagligen, så att köra på en enda under hela sommaren kommer inte gå. Dock tänkte jag försöka få tag på nån trevlig vintage quartz-dykare från Seiko av nåt slag! Och ställa iordning denna Edox Delfin som rusar och stannar spontant.
DED3BABB-159C-487C-914B-D9E6208296C6.jpeg

Tillbaka
Topp