• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2018 års sommarklocka.

Om jag inte säljer den innan känner jag att denna blåa tavlan kommer att göra sig i sommarsol.

865EE71C-F096-497C-992E-7D6A2AAAB7AE.jpeg
Jäkla fin den där! Får jag fråga vad en sådan ligger på?
Och så är jag nyfiken på omkretsen av din handled :)

Mvh Roffe

Blir denna för mig (förutsatt att Doxa hinner leverera den till sommarn :) )

E750F519-92AC-48BB-8152-F4F45E54B828.jpeg
Vad är det med dessa boetter? Jag personligen tkr de känns omoderna och klumpiga. Men jag har heller aldrig provat någon. Är det nåt jag har missat, eller är det bara tycke och smak som är galen hos mig? Eller är det som med tex överdimensionerade klockor, en viss del klockbärare har bara smak för det makabra? :pompus::angel:;)

Mvh Roffe.

Ok tack, så på, OM jag mot förmodan skulle tröttna på "min" (förhoppningsvis tidigt levererade) "pepsi" i stål, så borde JAG kunna bära en sådan i stål till sommaren? (Med hänvisning till KS uppskattade andrahandspriser) :cigar::angel:

Mvh Roffe

Jag har 16,5 - 17 i handled så inte jättestora. Tyckte dock Sky-Dwellern sitter hyfsat trots 42mm och 14,1mm i höjd.

Listar som sagt 128100 men chanserna att köpa till list är tyvärr mycket små. Denna blå varianten är tydligen ganska svår att få tag i enligt de AD jag varit i kontakt med, 2 års väntetid eller mer.

Tycker det är en trevlig modell!

Vad är det med dessa boetter? Jag personligen tkr de känns omoderna och klumpiga. Men jag har heller aldrig provat någon. Är det nåt jag har missat, eller är det bara tycke och smak som är galen hos mig? Eller är det som med tex överdimensionerade klockor, en viss del klockbärare har bara smak för det makabra? :pompus::angel:;)

Mvh Roffe.

Kan bara konstatera att du missat något och har total avsaknad av tycke och smak....

;)

Skåmt o sido. Jag gillar den här typen av boetter. Tycker att både att som är snygga och bekvämma. Man får tex en hyfsat bastant klocka utan att galet långt lug to lug mått.

Jag har 16,5 - 17 i handled så inte jättestora. Tyckte dock Sky-Dwellern sitter hyfsat trots 42mm och 14,1mm i höjd.

Listar som sagt 128100 men chanserna att köpa till list är tyvärr mycket små. Denna blå varianten är tydligen ganska svår att få tag i enligt de AD jag varit i kontakt med, 2 års väntetid eller mer.

Tycker det är en trevlig modell!
Ok ok,tack. Jag har väl en cm upp på dig då, gällande handleder. Så då borde jag kanske kunna bära upp den, även om jag helst håller mig under 42, Speedy är den enda 42mm som sitter BRA på mig, jag har en Planet Ocean 42mm, den tkr jag känns alldeles på gränsen, så den ska få lämna, bara jag orkar lägga annons :)

Den "perfekta" storleken tkr jag går att säga Datejust 36 har. (Sett till sitt utseende). Men som sportklocka så ska det väl vara lite större, och där tror jag tror att en sub/GMT kan vara passande mig, storleksmässigt.
Men eftersom Speedyn sitter fint så kanske även sky dweller kan göra det,heller bär den särskilt stort?

Mvh Roffe

Den här köpte jag till förra sommaren.
En Citizen ny2300. 38 mm.
Dessvärre blev den för stor på min taniga kvinnoarm..
IMG_2523.JPG

IMG_2524.JPG

Vill ha en dykare men kravet numera är 30-34 mm. Känns som en omöjlighet att hitta.

(Någon som är sugen? Inte orkat lägga ut den på k&s än)

Tips på billig badvänligt sommarbeater i dykarmodell? Cirka 3k budget, köper gärna beg. :)
-minst 100wr
-helst mindre än 40mm och gärna hyfsat tunn
-automat
-ska ha hyfsat trevlig länk
-gärna en trevlig sunburst-tavla, är svag för blått

Har tittat på Squale 1545, men tycker den är något tjock på 13,5mm. Men ett bra riktmärke på vad jag letar efter! :)
38217A2B-CD2B-40B7-999E-3B12EEB41185.jpeg

Orient Mako II som jag har med i trådstarten är riktigt trevlig, grymt snygg sunbursttavla. Finns med helt blå bezel också om du inte gillar Pepsi. Länken är väl inget att hurra över men på 3k budget kan du alltid köpa till en strapcodelänk.

Orient Mako II som jag har med i trådstarten är riktigt trevlig, grymt snygg sunbursttavla. Finns med helt blå bezel också om du inte gillar Pepsi. Länken är väl inget att hurra över men på 3k budget kan du alltid köpa till en strapcodelänk.
Tack för tipset, den var fin i blått! :)
Tyvärr är den något stor på 41.5mm och 13mm hög.
Hade gärnat hittat något i 40mm eller helst mindre! :)

IMG_20180326_215758.jpg

Mvh Roffe.
Tycke och smak är det ju alltid fråga om förstås. Boettformen sitter väldigt skönt så man får en rejäl klocka utan att den ser för stor ut på armen. Låg profil, kort och bred...tonneau case när det är som bäst:cool:

MarcelloC Lady nettuno, 34mm.
Men lite dyr för en sommarklocka.
MARCELLO C Lady NETTUNO 01.jpg

Eller Chanel J12
Finns i 33mm med kvartsverk.
772-10188-H0682_M.jpeg

Båda kostar tyvärr uppemot 10K på C24.

Annars:
Citizen promaster ladies divers watch ep6050-17e 34-35ish mm.
2K på Ebay.

bild2.jpg

Ja, 10k känns lite saftigt för dom 2..
Och vet inte riktigt vad jag tycker om den där Citizen..
Hur funkar det där med eBay? Aldrig handlat där ifrån..
Hur som; tack för den generösa hjälpen :happyhappy:
Kul ändå när man får hjälp av andra här att få upp ögonen för olika klockor. Särskilt sådana som man förmodligen själv inte skulle hotta i första taget :)

Ja, 10k känns lite saftigt för dom 2..
Och vet inte riktigt vad jag tycker om den där Citizen..
Hur funkar det där med eBay? Aldrig handlat där ifrån..
Hur som; tack för den generösa hjälpen :happyhappy:
Kul ändå när man får hjälp av andra här att få upp ögonen för olika klockor. Särskilt sådana som man förmodligen själv inte skulle hotta i första taget :)
Tyckte det var lite kul att gräva i frågan då sambon max kan bära 34mm trots att hon är över 170 lång. För mig funkar det med 36-44, så jag har det klart lättare att hitta ur som passar.
Anyway, vill du shoppa Ebay så behöver du Paypal. Det är iaf enklast och ger dig buyer protection ifall säljaren inte levererar korrekt. Hitta en välrenommerad säljare, kolla att varan är korrekt beskriven, ta hänsyn till ev till/moms och klicka sedan hem prylen. Enkelt när man kommit igång.

Tillbaka
Topp