• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

2018 års sommarklocka.

Pepsi givetvis!
49B456DD-96A1-46B0-8D46-D3A2580A22A1.jpeg

Är lite kluven. Sub är kul, men jag tycker det är oskönt med länk när det är för varmt. Breitling på läder kommer det bli mycket av, men sen vill man ju ha en dedikerad badklocka? (Tackar sambo för lån av arm.)

Vad tycker folket?

AFE91A47-9040-4DC8-AFD1-73376AFD71DF.jpeg

Ja det är ju faktiskt en idé! Jag blir lite mätt på Nato efter ett par dagar bara. Men funkar definitivt!

43878239-4FB2-4F85-8D94-395937901128.jpeg
Köp ett grönt nato likt detta, sätt på det och glöm länken för sommaren.
Det blir bättre när man slutar sukta efter Rolex-looken och istället bara kör beater-stuket. Natot blir dessutom charmigare, och en enhet formas sakta men säkert. :)

353488-e875a987b4b3402ca418f6cd9ea6e99f.jpeg

Köp ett grönt nato likt detta, sätt på det och glöm länken för sommaren.
Det blir bättre när man slutar sukta efter Rolex-looken och istället bara kör beater-stuket. Natot blir dessutom charmigare, och en enhet formas sakta men säkert. :)

353488-e875a987b4b3402ca418f6cd9ea6e99f.jpeg

Har ett redan, dock bara provat svart på sub. Slänger på imorgon och ser hur det känns, tack för tipset :)

Är lite kluven. Sub är kul, men jag tycker det är oskönt med länk när det är för varmt. Breitling på läder kommer det bli mycket av, men sen vill man ju ha en dedikerad badklocka? (Tackar sambo för lån av arm.)

Vad tycker folket?

AFE91A47-9040-4DC8-AFD1-73376AFD71DF.jpeg
Tycker precis tvärt om när det gäller länk. Kör 99% länk på sommaren och läder på vintern. Ett blött läder efter badet är ju inte så skönt. Brukar bli svettigt på sommaren med läder också eftersom man (jag) bär klockan tightare med läder än med länk. Tycker titan är trevligt på vintern men funkar även på sommaren, även om det kan klibba lite mer än stål. Suben är ju en badklocka, så länk eller gummi, sen är sommaren klar :)

Tycker precis tvärt om när det gäller länk. Kör 99% länk på sommaren och läder på vintern. Ett blött läder efter badet är ju inte så skönt. Brukar bli svettigt på sommaren med läder också eftersom man (jag) bär klockan tightare med läder än med länk. Tycker titan är trevligt på vintern men funkar även på sommaren, även om det kan klibba lite mer än stål. Suben är ju en badklocka, så länk eller gummi, sen är sommaren klar :)

Problemet är att min handled sväller så jädra mycket när det är varmt. Hade säkert gått med mikrojustering, men jag kör vintage 93150 så det är svårt att hitta ett bra mellanläge.

Kör i huvudsak en blandning av min pvd Sub, gultavlad Bratte, Plop och en Reverso Moon(behöver en ljusare sommarrem - blå eller cognac?) + lite annat godis.
Detta på bilden är iaf vad jag har med mig till sommarstugans kassaskåp från bankfacket just
Ha ha när jag skulle plocka fram klockorna upptäckte jag att jag fått fel travelcase med mig, det som skulle varit en Plop på orange Isofrane var en Enicar på original tropic istället (inte ens vattentestad sen jag "fick" den, så den får åka till Antikurmakaren på SPA)
sommar set-up 2018.jpg

Med vänlig hälsning
Ola G

Tillbaka
Topp