• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

203 gram kärlek

Ariste

Audemars
2-Faktor
Nu har jag tagit mig vatten över huvudet. Visst, den är vintage, från 70-talet, en kronograf...cool och allting men jösses, vilket stort och tungt as!
Det tickar ett Lemania kaliber 1341 i klockan och skicket har jag inte mycket att klaga på direkt, 44 mm bred utan utstickande delar inräknat. 203 gram visar vågen och den känns som en rostfri matlåda fylld med lasagne på armen.

Hur känner ni inför åsynen av denna, är den lite som att sticka en tandpetare i en 200 grammare cheese och kalla det hors d'oeuvre? Lite gökur på spännband runt handleden....

@Denke : Skulle du slänga på ett svart nato på denna farkost?

IMG_6065.jpg


IMG_6066.jpg


IMG_6067.jpg


IMG_6068.jpg


IMG_6070.jpg


IMG_6071.jpg


IMG_6072.jpg


IMG_6073.jpg


IMG_6074.jpg


IMG_6075.jpg
 

Mykeys

Cartier
Fy faaan va fet! Riktigt riktigt cool. Snacka om manlig klocka :)
Meshet ser ju gudabenådat ut. Är det orginal?
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Mykeys skrev:
Fy faaan va fet! Riktigt riktigt cool. Snacka om manlig klocka :)
Meshet ser ju gudabenådat ut. Är det orginal?
Fat indeed, meshet är inte original men satt på när den köptes. Vet inte var man kan få tag på dylika mesh...brutalt kraftiga ringar...som en ringbrynja - helt klart armborstsäker.
Camo00 skrev:
Den är cool!! Väger den 203gr UTAN länk? Lär väl bli rätt svajigt på nato?? :)
203 med meshet...:)...annars hade jag fått ha mitella som stöd....
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Apcool! Grattis!

Den skulle jag nog inte slänga ett nato på. Natot kräver en längre boett med långa bandhorn för att funka. Men på den sitter ju meshet som gjutet! :cool:

Riktigt fin!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
En 200 grams cheeseburger-hors d'oeuvre X-tra allt definitivt. På ett bra sätt alltså. Skitcool.

Dubbla sekundvisare? Rattrapante?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
JoberMan skrev:
En 200 grams cheeseburger-hors d'oeuvre X-tra allt definitivt. På ett bra sätt alltså. Skitcool.

Dubbla sekundvisare? Rattrapante?

Är väl kronografens minutvisare? Har alltid älskat det verket med tillhörande visare.

@Ariste Kool tjockis! Och jag som trodde jag släpat hem en gris, men den verkar bara väga 175g på meshet...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
JoberMan skrev:
En 200 grams cheeseburger-hors d'oeuvre X-tra allt definitivt. På ett bra sätt alltså. Skitcool.
Dubbla sekundvisare? Rattrapante?
Visste inget om detta verk tidigare men den har central visare för kronografsekunden...gissar att nedre minitavlan visar timmarna som kronografen varit igång...for me to find out! :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Ariste skrev:
Spencer66 skrev:
Fin men känns inte som min bild av Lemania!
Den vände upp och ned på min Lemania-bild också...har mest haft tunna kostymare i stål och i jämförelse sticker denna ut...:)


de tillverkade väl lite alla möjliga verk, o ibland trodde de att de kunde sälja några med eget namn på tavlan, istället för att vara underleverantör till Omega, Bucherer, Patek... ...så det finns Lemanias från alla tidsepoker/stilar! av hög kvalitet om man inte måste ha ett mera känt brand name! :)
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
SiljeWatches skrev:
Ariste skrev:
SiljeWatches skrev:
Här kommer min LEMANIA med cal 5100]
Cool, vad skiljer det verket från 1341 förutom dagvisningen?
Gå gärna in på den här sidan, den är faktiskt riktigt bra.
Bra sida!
Rossi skrev:
Sjukt cool. Jag vet inte vad som är häftigast, klockan eller meshet... :D
Så kände jag också till en början, just kombon är grym...:)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har efter noggrant övervägande kommit fram till att jag tycker du ska testa den på svart nato...prova! :)
 
Topp