• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

20mm Nato på 21mm luggar?

Ser 20mm band ok ut på 21mm luggar?

• Totala väljare
    29

Lyckokaka

Basic
2-Faktor
Jag har precis fått hem ett gäng natoband som jag beställt. 20 och 22mm till två olika klockor som jag använder. Dock visade det sig att jag slarvade när jag beställde dem och klockan som jag trodde hade 22mm luggmått har faktiskt 21mm. Testade att klämma på en 22mm, men den blir hopnycklad i luggen och det ser inte bra ut så alla 22mm banden måste tillbaka.
Frågan är då om när jag beställer nytt ska ta 21mm eller om jag ska köra med bara 20mm så kan jag använda banden till båda klockorna. Har testat att ta på 20mm band och man ser lite av sprinten mellan bandet och luggen, men tycker själv inte det ser såå farligt ut.

Vad hade ni gjort?

20181108_155708.jpg

Jag har precis fått hem ett gäng natoband som jag beställt. 20 och 22mm till två olika klockor som jag använder. Dock visade det sig att jag slarvade när jag beställde dem och klockan som jag trodde hade 22mm luggmått har faktiskt 21mm. Testade att klämma på en 22mm, men den blir hopnycklad i luggen och det ser inte bra ut så alla 22mm banden måste tillbaka.
Frågan är då om när jag beställer nytt ska ta 21mm eller om jag ska köra med bara 20mm så kan jag använda banden till båda klockorna. Har testat att ta på 20mm band och man ser lite av sprinten mellan bandet och luggen, men tycker själv inte det ser såå farligt ut.

Vad hade ni gjort?

20181108_155708.jpg
Sorry, fel bredd ser knäppt ut. Lite som att du beställt fel storlek men inte orkat byta ;)

Natoband.nu säljer helt OK 21mm nato. Läste någonstans att någon väntat på leverans länge men därifrån har jag köpt 21mm flera gånger utan konstigheter. 20mm till 21mm bandbredd ser ju helknas ut.

21 mm. Punkt.

Parentes: var glad att du har en stålklocka. Finns ändå rätt många 21 mm att välja på. Att hitta 21 mm nato med guldfärgat spänne är snudd på omöjligt.

Tillbaka
Topp