• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

21 mm @ 22 mm?

Asplund

Patek
2-Faktor
Jag vet att disskutionen varit uppe förut men inte just med dessa siffror (tror jag).

Om jag har 22 mm mellan lugs och bara hittar OEM läder på 21 mm är det ens märkbart när det sitter på? (1 mm glapp totalt) någon som har denna uppsättning som kan ge input/bilder?

/Asplund
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Släng på ett 20mm om du har ett liggandes. Då vet du att glappet blir hälften av det. Vissa stör sig på det, andra inte. På en billig klocka hade jag inte stört mig på det, men till en dyr hade jag gjort det.
 

Camo00

Patek
En anställd i en urbutik här i Malmö hävdade att 2 mm för smala band kan trycka ut bandstiftet om man har otur... Låter iaf teoretiskt möjligt?
 

JayJay

Rolex
Det här har jag prövat och det är inget jag rekommenderar i a f. Först så tänkte jag "det syns ju knappt" men efter 5 dagar höll jag på att bli knäpp och bandet åkte av.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Som folk redan sagt, inget att rekommendera. Hittade en gammal bild på 21mm luggar med 20 mm nato. Jag störde mig på det och tydligen lite risky.
cCZwgIC.jpg
 

Sond

Patek
Det syns. Jag har provat och står ut. Men som sagt; det syns. Har också hört att det kan lossna enklare, men det har aldrig hänt för mig.
 
Topp