• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni valt?

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Vad hade ni valt om ni var tvungen att välja en av dom?

Motivera gärna varför.

Ska över till USA till vår/sommar och en GMT skulle passa bra. Självklart i rätt märke :mrgreen:
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

116710 pga storleken och utseendet generellt. Den är väldigt bra på handleden..
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Trodde det var Fryken som lagt denna tråd faktiskt, hehe
Hursom säger som till honom:

Ingen jävla 216570

Tycker GMT-C slår den på alla punkter. De blanka mittlänkarna är bara schyssta då den differentierar klockan mot övriga "liknande" klockor. Har du inte en fetisch för att sitta och vrida på vridringen (som ju ändå det inte finns någon på 216570) så finns det inget man inte kan gilla.

Sen är jag dessutom allergisk mot klockor med suspekta lug width typ 21 mm som 216570 har.

GMT-C är således slutsatsen. Köp
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Gavve skrev:
Trodde det var Fryken som lagt denna tråd faktiskt, hehe
Hursom säger som till honom:

Ingen jävla 216570

Tycker GMT-C slår den på alla punkter. De blanka mittlänkarna är bara schyssta då den differentierar klockan mot övriga "liknande" klockor. Har du inte en fetisch för att sitta och vrida på vridringen (som ju ändå det inte finns någon på 216570) så finns det inget man inte kan gilla.

Sen är jag dessutom allergisk mot klockor med suspekta lug width typ 21 mm som 216570 har.

GMT-C är således slutsatsen. Köp
+1

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Gavve skrev:
Trodde det var Fryken som lagt denna tråd faktiskt, hehe
Hursom säger som till honom:

Ingen jävla 216570

Tycker GMT-C slår den på alla punkter. De blanka mittlänkarna är bara schyssta då den differentierar klockan mot övriga "liknande" klockor. Har du inte en fetisch för att sitta och vrida på vridringen (som ju ändå det inte finns någon på 216570) så finns det inget man inte kan gilla.

Sen är jag dessutom allergisk mot klockor med suspekta lug width typ 21 mm som 216570 har.

GMT-C är således slutsatsen. Köp

Jag skulle aldrig behöva lägga en sån här tråd. :cool:

Jag säger 216570 utan tvekan. Har du testat båda? Jag var sugen på GMT-C men fick ingen känsla alls för den vid test. Exp 2 däremot - mums! Tycker GMT-C blir lite för plottrig i det lilla caset. Anser även att Exp 2 sitter mycket bättre på handleden och bärs inte lika högt som GMTn. En grym klocka helt enkelt och det mest intressanta i Rolex överkomliga segment. Vem fan behöver vridring?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Fryken skrev:
Gavve skrev:
Trodde det var Fryken som lagt denna tråd faktiskt, hehe
Hursom säger som till honom:

Ingen jävla 216570

Tycker GMT-C slår den på alla punkter. De blanka mittlänkarna är bara schyssta då den differentierar klockan mot övriga "liknande" klockor. Har du inte en fetisch för att sitta och vrida på vridringen (som ju ändå det inte finns någon på 216570) så finns det inget man inte kan gilla.

Sen är jag dessutom allergisk mot klockor med suspekta lug width typ 21 mm som 216570 har.

GMT-C är således slutsatsen. Köp

Jag skulle aldrig behöva lägga en sån här tråd. :cool:

Jag säger 216570 utan tvekan. Har du testat båda? Jag var sugen på GMT-C men fick ingen känsla alls för den vid test. Exp 2 däremot - mums! Tycker GMT-C blir lite för plottrig i det lilla caset. Anser även att Exp 2 sitter mycket bättre på handleden och bärs inte lika högt som GMTn. En grym klocka helt enkelt och det mest intressanta i Rolex överkomliga segment. Vem fan behöver vridring?
Vridring är praktiskt IMHO! Vem behöver fast 24-timmarsskala ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Kan hålla med om att keramikringen på GMT.n är helt fantastisk. Riktigt välgjort i mitt tycke.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Fryken skrev:
Jag säger 216570 utan tvekan. Har du testat båda? Jag var sugen på GMT-C men fick ingen känsla alls för den vid test. Exp 2 däremot - mums! Tycker GMT-C blir lite för plottrig i det lilla caset. Anser även att Exp 2 sitter mycket bättre på handleden och bärs inte lika högt som GMTn. En grym klocka helt enkelt och det mest intressanta i Rolex överkomliga segment. Vem fan behöver vridring?

http://www.youtube.com/watch?v=3K7jsAQfxbU
00:57 - 1:05
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Gavve skrev:
Fryken skrev:
Jag säger 216570 utan tvekan. Har du testat båda? Jag var sugen på GMT-C men fick ingen känsla alls för den vid test. Exp 2 däremot - mums! Tycker GMT-C blir lite för plottrig i det lilla caset. Anser även att Exp 2 sitter mycket bättre på handleden och bärs inte lika högt som GMTn. En grym klocka helt enkelt och det mest intressanta i Rolex överkomliga segment. Vem fan behöver vridring?

http://www.youtube.com/watch?v=3K7jsAQfxbU
00:57 - 1:05

Hehe.

Magnlar: Explorer 2 goes better with the Gixxer. :D GMT-C är lite mer V-Strom...

Å andra sidan får du gärna köpa en GMT-C så känner jag mig inte lika mainstream när jag slår till på en svart 216570. :cool:
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Fryken skrev:
Gavve skrev:
Fryken skrev:
Jag säger 216570 utan tvekan. Har du testat båda? Jag var sugen på GMT-C men fick ingen känsla alls för den vid test. Exp 2 däremot - mums! Tycker GMT-C blir lite för plottrig i det lilla caset. Anser även att Exp 2 sitter mycket bättre på handleden och bärs inte lika högt som GMTn. En grym klocka helt enkelt och det mest intressanta i Rolex överkomliga segment. Vem fan behöver vridring?

http://www.youtube.com/watch?v=3K7jsAQfxbU
00:57 - 1:05

Hehe.

Magnlar: Explorer 2 goes better with the Gixxer. :D GMT-C är lite mer V-Strom...

Å andra sidan får du gärna köpa en GMT-C så känner jag mig inte lika mainstream när jag slår till på en svart 216570. :cool:

Haha, det ska jag fundera på! :)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

GMT alla dagar, det jag stör mig på med ExpII är den lilla twinlock-kronan, fattar inte varför dom inte använde triplock hade sett mycket bättre ut, caset är helt enkelt för stort den kronan.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Porsan skrev:
GMT alla dagar, det jag stör mig på med ExpII är den lilla twinlock-kronan, fattar inte varför dom inte använde triplock hade sett mycket bättre ut, caset är helt enkelt för stort den kronan.

Sedärja, ännu en röst för GMT-C. Verkar bara vara Fryken som fortfarande håller fast vid 216570-skräpet
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Gavve skrev:
Porsan skrev:
GMT alla dagar, det jag stör mig på med ExpII är den lilla twinlock-kronan, fattar inte varför dom inte använde triplock hade sett mycket bättre ut, caset är helt enkelt för stort den kronan.

Sedärja, ännu en röst för GMT-C. Verkar bara vara Fryken som fortfarande håller fast vid 216570-skräpet

Räkna med att jag har med mig åtminstone Ekmikael och Josef B. :mrgreen:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Fryken skrev:
Gavve skrev:
Porsan skrev:
GMT alla dagar, det jag stör mig på med ExpII är den lilla twinlock-kronan, fattar inte varför dom inte använde triplock hade sett mycket bättre ut, caset är helt enkelt för stort den kronan.

Sedärja, ännu en röst för GMT-C. Verkar bara vara Fryken som fortfarande håller fast vid 216570-skräpet

Räkna med att jag har med mig åtminstone Ekmikael och Josef B. :mrgreen:

Josef har ju vit så det räknas inte. Helt annan klocka
 

Rivalen

Rolex
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Explorern - många förordar vit tavla - jag gillar svart bäst. Har du provat bägge? Tyvärr har jag inte gjort det och tycker det låter som ett svårt val på papperet. Nya explorerns 24 timmars siffror känns onödigt påtagligt svarta och tjocka och dominerar och skapar ev lite disharmoni för helhetsintrycket, med en modern storlek och snygg tavla i fin balans med de kraftigare visarna är den nog ändå underbar - mmmm - jämfört GMT i ny case-tappning.

Vilket underbart val du står inför och du skall kunna pruta i USA nu. Jag var inne på Wempes 2011 och kollade på en Glashuette för knappt 100k och hon ville absolut att jag skulle prova den på fast jag sa att jag mest ville titta och hon drog av 15k på priset utan att jag ens andats in för något prutförsök. Det borde finnas möjligheter idag. Lycka till!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Jag har själv funderat på om jag vill ha 16570 eller 16710, så sitter lite i samma båt..

Funderar på att skippa båda, för jag har klämt på GMT-C nu och väntar hellre lite med inköp för kunna lägga vantarna på en sån. Har dock inte klämt på 216570.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Rivalen skrev:
Explorern - många förordar vit tavla - jag gillar svart bäst. Har du provat bägge? Tyvärr har jag inte gjort det och tycker det låter som ett svårt val på papperet. Nya explorerns 24 timmars siffror känns onödigt påtagligt svarta och tjocka och dominerar och skapar ev lite disharmoni för helhetsintrycket, med en modern storlek och snygg tavla i fin balans med de kraftigare visarna är den nog ändå underbar - mmmm - jämfört GMT i ny case-tappning.

Vilket underbart val du står inför och du skall kunna pruta i USA nu. Jag var inne på Wempes 2011 och kollade på en Glashuette för knappt 100k och hon ville absolut att jag skulle prova den på fast jag sa att jag mest ville titta och hon drog av 15k på priset utan att jag ens andats in för något prutförsök. Det borde finnas möjligheter idag. Lycka till!

Finns Wempe i USA? :S
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Gavve skrev:
Rivalen skrev:
Explorern - många förordar vit tavla - jag gillar svart bäst. Har du provat bägge? Tyvärr har jag inte gjort det och tycker det låter som ett svårt val på papperet. Nya explorerns 24 timmars siffror känns onödigt påtagligt svarta och tjocka och dominerar och skapar ev lite disharmoni för helhetsintrycket, med en modern storlek och snygg tavla i fin balans med de kraftigare visarna är den nog ändå underbar - mmmm - jämfört GMT i ny case-tappning.

Vilket underbart val du står inför och du skall kunna pruta i USA nu. Jag var inne på Wempes 2011 och kollade på en Glashuette för knappt 100k och hon ville absolut att jag skulle prova den på fast jag sa att jag mest ville titta och hon drog av 15k på priset utan att jag ens andats in för något prutförsök. Det borde finnas möjligheter idag. Lycka till!

Finns Wempe i USA? :S

Yes. Ligger ett på Manhattan.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

I mitt fall då har jag haft mest Omega som legat på 41-45 mm så jag har vant mig vid "stora" klockor. När jag hade planer att köpa mig min första Rolex då upplevde jag SubC och GmtC som små med sina 40 mm. Jag provade även ExpII som jag blev väldigt positivit överraskad över med sina 42 mm men det slutade med att jag köpte en SDDS. Har dock inte kunnat släppa tankarna efter en ExpII. Jag köpte min ExpII 216570 som ett komplement till min SDDS och PO Chrono. Självklart så hade även en 116710 kunnat ta den platsen men jag ville ha en något mer udda modell kände jag. Hade jag varit i sitsen att jag skulle köpa mig min första Rolex då tror jag ändå att det hade blivit en 116710. Även jag hade blandat annat 116710 och några fler modeller i åtanke innan jag bestämde mig. Jag kan mycket väl tänka mig att 116710 kan uppfattas som mer klocka för pengar och har en riktigt skön och snygg vridring. Svårt val det där.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Ekmikael skrev:
I mitt fall då har jag haft mest Omega som legat på 41-45 mm så jag har vant mig vid "stora" klockor. När jag hade planer att köpa mig min första Rolex då upplevde jag SubC och GmtC som små med sina 40 mm. Jag provade även ExpII som jag blev väldigt positivit överraskad över med sina 42 mm men det slutade med att jag köpte en SDDS. Har dock inte kunnat släppa tankarna efter en ExpII. Jag köpte min ExpII 216570 som ett komplement till min SDDS och PO Chrono. Självklart så hade även en 116710 kunnat ta den platsen men jag ville ha en något mer udda modell kände jag. Hade jag varit i sitsen att jag skulle köpa mig min första Rolex då tror jag ändå att det hade blivit en 116710. Även jag hade blandat annat 116710 och några fler modeller i åtanke innan jag bestämde mig. Jag kan mycket väl tänka mig att 116710 kan uppfattas som mer klocka för pengar och har en riktigt skön och snygg vridring. Svårt val det där.

Det är inga små bjässar i Dipsyn och PO Chrono du har du!
Tackar för inlägget, Fryken och Manglar är härmed övertygade om att en 116710 gäller om man inte redan har en Dipsy och PO Chrono hehe :D
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Gavve skrev:
Det är inga små bjässar i Dipsyn och PO Chrono du har du!
Tackar för inlägget, Fryken och Manglar är härmed övertygade om att en 116710 gäller om man inte redan har en Dipsy och PO Chrono hehe :D

Har som du vet en Omega i strl 41-45 mm. Lallare!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Men jag hade självklart valt en 216570! :D
 

Bilagor

  • IMG_4292.JPG
    IMG_4292.JPG
    127.4 KB · Visningar: 203

Rivalen

Rolex
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Wempes ligger på 5th Avenue och i höjd med ca 50e gatan på vänster sida om man kommer nerifrån på 5e.

Att de är prutvilliga även om det är från en troligt hög nivå kanske är en indikation. Det är hur som en butik värd att besöka. Jag vet inte om det finns något stort klockmärke som inte finns i den butiken? Jag vart lite överväldigad redan när vi kollade i skyltfönstren - ojojoj kändes det för mig som inte varit inne i så många.

Men på Manhattan kan man lura runt bland klockaffärer och rena märkesbutiker utan att tröttna. :D
 

Josef B

Bestraffaren
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

För helvete! Alla som har Rolex har antingen Sub eller GMT, gå mot strömmen och välj en 216570! Så kan du, jag och Ekmikael starta sekt, "Vi mot Sub/Gmt-folket". Om alla hoppade ner från Kaknäs, skulle du göra det med!? ;)
Men får medge att finishen på GMTc är jävligt fin! :)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: 216570 (svart tavla) eller 116710 GMT II, vad hade ni va

Älgens röst går på



; )
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1361640115.601963.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1361640115.601963.jpg
    88.6 KB · Visningar: 166
Topp