• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

22mm gummi till 24mm luggar

FredrikW

Omega
Jag har precis beställt en klocka med 24mm lugg. Då jag har ett svart och ett orange 22mm isofrane hemma som skulle passa, utseendemässigt, undrar jag om ni tror det skulle funka eller se konstigt ut. Någon som testat?

MVH
Fredrik
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Jag tror att det kan lossna ganska lätt eftersom gummit greppar tag i stiften och vid en liten stöt från sidan kan det haka ur. I teorin iallafall. Prova!
 

Aron

Omega
Du skulle ju få ett glapp på 2mm mellan lugg och band så i min mening=konstigt och nåt som jag personligen skulle störa mig på om det var min klocka, men nu är det ju inte det så testa och se hur det känns för dig ;)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Även jag skulle störa mig på ett sådant glapp. Själv pressar jag 20mm nato i 19 luggar för att vara på säkra sidan.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag stör mig om det är mellanrum, men det är väl en smaksak.

Sean Connery gillar mellanrum!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    66.5 KB · Visningar: 522
  • image.jpg
    image.jpg
    81.3 KB · Visningar: 316

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan bara instämma i kören ovan.. Nej det är inte OK..:)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Lägg ut på k&s så får du garanterat napp. Och köp ett 24mm

Vad har du för klocka på ingång ? Du gör oss nyfiken
 

FredrikW

Omega
Hehe, Citizen Aqualand JP2004-07E. Tog dykcert i mexiko förra veckan och hyrde en kamerakille när vi dök i ett par Cenotes. Såg trist ut att inte ha en riktig dykarklocka på armen när man såg bilderna :)
 

paradis

Audemars
Det ser inte vackert ut,på bilden.En sådan vacker vintage Icon, Submariner,ock förstöra den med Natoband.....otroligt......!!!!
 

David

Bödeln
paradis skrev:
Det ser inte vackert ut,på bilden.En sådan vacker vintage Icon, Submariner,ock förstöra den med Natoband.....otroligt......!!!!

Nu var ju klockan inte vintage när filmen spelades in, motsvarar att sätta ett fult band på en G-Shock idag.
 
Topp