• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

24 timmar i London - köpa sommarens klocka

Kul tråd, och riktigt fin klocka, själv har jag inte haft någon koll på den är varianten. :)

Även riktigt kul när jag idag tog kontakt med Harrods och fick tala med en säljare som inte alls reagerade konstigt över att jag var intresserad av klockan (till skillnad av vad som verkar vara normen gällande många andra klockor och ADs i Sverige enligt senaste trådarna på klocksnack) och sa, inga problem klart vi kan ordna det.

Bad om min information, förklarade kölistan och ungefärlig leveranstid, informerade om att jag har 48h på mig att besvara erbjudandet innan det går vidare till nästa i kö.

Enkelt och koncist

Två år går snabbt ;)

Inget annat än det vanliga, begränsad budget och mycket nytt man vill prova!

Plus att BB58 kom inrullande och måste erkänna att den sitter så jävla bra, så en in, en ut. JLC Polaris Date måste stanna ett tag, ska ner till Jaeger i början på september och då är den given att hänga med!
Måste varit riktigt kass mao, synd.

Jaså? Börjar oroa mig för din deduktionsförmåga.

Jag tolkar det som att TS blev så kär i BB58 när den kom in (efter Harrods) att han inte tyckte att han hade behov av Harrods längre.
Om man köper en klocka man redan ägt? i annan färg och säljer den direkt innan man hunnit köra in den måste den vara riktigt dålig. I min värld.

Om man köper en klocka man redan ägt? i annan färg och säljer den direkt innan man hunnit köra in den måste den vara riktigt dålig. I min värld.
Du glömmer den lilla detaljen BB58 som kom in och spökade i efterhand. Eftersom den inte existerat tidigare var den inte öht bekant vad gäller hur den bärs till skillnad från "vanliga" BB:n..

För övrigt är en månads bärande av en klocka inte synonymt med "direkt" i min värld..

Du glömmer den lilla detaljen BB58 som kom in och spökade i efterhand. Eftersom den inte existerat tidigare var den inte öht bekant vad gäller hur den bärs till skillnad från "vanliga" BB:n..
Det var faen, ingen visste ju att det fanns en mindre BB när herrn köpte denna.

Vi ser helt enkelt olika på saken.

Det var faen, ingen visste ju att det fanns en mindre BB när herrn köpte denna.

Vi ser helt enkelt olika på saken.
Mm, tydligen.

Att känna till att en klocka existerar räcker inte för att jag ska veta hur den känns på min arm. Om jag dessutom är van vid säg Paneraidykare på 44mm, JLC Polaris på 41mm och BB:s på 41mm kanske jag inte i förväg tror att jag ska bli förälskad i en 39mm-version av BB...
Men så blev tydligen fallet..

För övrigt en dragning du borde applådera med hänsyn till dina preferenser kring storlekar på ur..

Mm, tydligen.

Att känna till att en klocka existerar räcker inte för att jag ska veta hur den känns på min arm. Om jag dessutom är van vid säg Paneraidykare på 44mm, JLC Polaris på 41mm och BB:s på 41mm kanske jag inte i förväg tror att jag ska bli förälskad i en 39mm-version av BB...
Men så blev tydligen fallet..

För övrigt en dragning du borde applådera med hänsyn till dina preferenser kring storlekar på ur..
Man vet mycket väl vad man tycker om storleken på en klocka man haft.

Ja givetvis har han haft koll på BB41.
Hela poängen är dock att det är BB58 han trillade dit för efter test. Den har han ju aldrig haft med tanke på att det är en helt ny klocka med helt nytt case.
Man vet fortfarande vad man tycker om storleken på ett ur man ägt. För stor? För liten? Eller perfekt.

Man vet fortfarande vad man tycker om storleken på ett ur man ägt. För stor? För liten? Eller perfekt.
Fattar verkligen inte ditt resonemang, snacka om att you're reaching..

Vad du än skriver har han ju aldrig provat den nya (återigen; ny klocka med helt nytt case) BB58 förut. Tills han provade BB58 kanske han tyckte/trodde att BB41 var perfekt? Eller är det helt otillåtet att ens preferenser skiftar när man provar nytt?

Senast ändrad:
Fattar verkligen inte ditt resonemang, snacka om att you're reaching..

Vad du än skriver har han ju aldrig provat den nya (återigen; ny klocka med helt nytt case) BB58 förut. Tills han provade BB58 kanske han tyckte/trodde att BB41 var perfekt? Eller är det helt otillåtet att ens preferenser skiftar när man provar nytt?

Ge dig på exempelvis de Daytona C-nasare istället som till skillnad från Micke varken plastar av eller bär sina klockor regelbundet under åtminstone flera veckor/någon månad (eller var du nu sätter gränsen för "minimum bärande för att försäljning ska vara ok")..
Hoppas du gravt underskattar människor. Vet inte heller varför du svamlar om daytonanasare? Jag skrev bara att klockan uppenbarligen var en besvikelse.

Hoppas du gravt underskattar människor. Vet inte heller varför du svamlar om daytonanasare? Jag skrev bara att klockan uppenbarligen var en besvikelse.
...och jag undrade hur i hela friden du kunde nå den slutsatsen när du redan fått en förklaring som sa något helt annat från ägaren själv.

Eller för att citera berörd persons egen respons till din kommentar om att klockan upplevdes som kass: "?"

Edit: jag pudlar dock om det där med Daytona, risk för övertolkning från min sida. Raderat.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp