• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

24mm-klocka

JaTack

Rolex
2-Faktor
God afton KS!

Jag har satt mig själv i båten, beställde ett mesh från Wjean som var riktigt snyggt om jag får skryta (utan att ha sett det i verkligheten än bör tilläggas). Problemet är bara att bandet är 24mm brett, på min största klocka passar max ett 22mm..

Så istället för att sälja och och köpa nytt tänkte jag slå till på en ny klocka. Dock verkar det svårt att hitta snygga klockor där bandet passar.. Panerai är för dyrt, Aqualand tycker jag inte om och Snkf-serien är smått utdöd till rimliga priser. Så min fråga är om ni har några tips? Helst en klocka runt tusenlappen men jag sätter ett mer rimligt max till tvåtusen och hoppas att några trevliga förslag kommer in :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Kollade lite snabbt på köp & sälj och de som kom upp som kandidater var en Jaques Lemans, Artego 300, Benarus Moray ligger runt 3000:- samt Magrette.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Vilket bra forum det här är! :)

Tipp topp! Liknar Panerai en hel del dock, men snygg!

ecozilla med suppa-adapters

Det här känns helt rätt, googlade en del på den och verkar inte finnas många missnöjda bärare av detta praktexemplar till beater!

Ska se hur det hela slutar, fortsätt gärna att ge mig bra förslag. Och gärna budget-varianter :angel:
 
Topp