• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

25år i tjänst på Shell - Omega

jimpppa

Basic
Hej

Sambons morföräldrar gick bort för ett tag sedan och lämnade en Omega efter sig.
Nu undrar sambons familj om den har något värde i sig, ska man lämna in den för värdering?

Tack på förhand

Mvh Jimmy

Bilagor

• IMG_0719.JPG
    IMG_0719.JPG
    93.9 KB · Visningar: 3
  • IMG_0720.JPG
    IMG_0720.JPG
    81.3 KB · Visningar: 3
Gissningsvis kvarts?

Är det äkta guld?

Jag vet inte men jag gissar att värdet inte är mycket högre än guldinnehållet, kolla chrono24, sök på kvarts och omega och guld, sortera på lägsta pris, där borde liknande dyka upp.

Kan väl bli en kul konfirmationspresent till någon släkting med ett lite mer modernt armband, kanske till en flicka om storleken är 34-35 mm eller mindre, vilket jag antar.

Gissningsvis kvarts?

Är det äkta guld?

Jag vet inte men jag gissar att värdet inte är mycket högre än guldinnehållet, kolla chrono24, sök på kvarts och omega och guld, sortera på lägsta pris, där borde liknande dyka upp.

Kan väl bli en kul konfirmationspresent till någon släkting med ett lite mer modernt armband, kanske till en flicka om storleken är 34-35 mm eller mindre, vilket jag antar.
Om man nu skall vara så petig kring storlek är det nog på sin plats att påpeka att det där är en herrklocka.

Ja, vi kan nog fastslå att det är mest affektionsvärde och jag tycker att ni skall glömma tankarna på försäljning. Någon professionell värdering är väl inte så viktigt då. Roligast vore att köra igång den och att någon i familjen brukade den.

Tillbaka
Topp