• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

25 års present (nybörjare)

Hbee

Breitling
Hej, jag är helt ny i denna världen och själv äger jag bara en liten skagen..
Men nu behöver jag hjälp, jag är ute efter en klocka till min sambo som fyller 25 år i maj. Hans drömklocka är en cartier tank, men det är inte riktigt möjligt att ge.

Så nu vill jag hemskt gärna ha era tips på en fin dressad, gärna fyrkantig klocka runt 4000-5000 kr
Gärna vintage, förstår ju att det finns hur mkt som helst att tänka på.

Tacksam för all hjälp jag kan få:)

Mvh Hannah
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Hej, jag är helt ny i denna världen och själv äger jag bara en liten skagen..
Men nu behöver jag hjälp, jag är ute efter en klocka till min sambo som fyller 25 år i maj. Hans drömklocka är en cartier tank, men det är inte riktigt möjligt att ge.

Så nu vill jag hemskt gärna ha era tips på en fin dressad, gärna fyrkantig klocka runt 4000-5000 kr
Gärna vintage, förstår ju att det finns hur mkt som helst att tänka på.

Tacksam för all hjälp jag kan få:)

Mvh Hannah
Och här kan du kika på några gamla annonser, https://klocksnack.se/search/9096702/?q=Tank&o=date&c[title_only]=1&c[node]=11
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Köp en cartier vermeil, det kan ingen bli ledsen över :) finns som quartz.
 

Bilagor

  • IMG_20180921_112935.jpg
    IMG_20180921_112935.jpg
    193.6 KB · Visningar: 4

Hbee

Breitling
Den cartieren var väldigt fin, är nåt sånt jag är ute efter, men frågan är då vart man får tag på en sån/något liknande, är det pantbanker och i köp och sälj på sidan?
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Den cartieren var väldigt fin, är nåt sånt jag är ute efter, men frågan är då vart man får tag på en sån/något liknande, är det pantbanker och i köp och sälj på sidan?
De brukar gå att finna lite var stans men tar kanske ett tag att hitta ett bra objekt. Kaplans, Tradera osv kan ju va idé att spana in.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Den cartieren var väldigt fin, är nåt sånt jag är ute efter, men frågan är då vart man får tag på en sån/något liknande, är det pantbanker och i köp och sälj på sidan?
Chrono24 är bra om utbudet är dåligt i Sverige, men då svenska kronan är så svag är det knappt lönt att köpa internationellt. Räkna även med tull och moms om du köper utanför EU.
 

Hbee

Breitling
Tack, chrono24 har jag kikat på.

Vad tror ni om denna? Hittar inte så mycket om märket när jag söker..
 

Bilagor

  • Screenshot_20190206_125005_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20190206_125005_com.android.chrome.jpg
    82.4 KB · Visningar: 4

Rorre

Omega
Vet att märket "Seiko" har en drös tanks som kanske är av intresse? Googla "Seiko watch tank" så kommer det upp en del bilder och sidor till förmånliga priser.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Lite liknande Cartier Dock inte vintage och billigare än du tänkt. Men men, tips är tips. Brukar gå att filtrera på klockbutiker efter rektangulära klockor. Jag funderar på att köpa den från Orient.
Screenshot_20190214_135646.jpg
Screenshot_20190214_135627.jpg
 
Stiligt, var kan man hitta en sådan rackare?
Minns inte var jag köpte den men den heter Tissot TXL Men. Referensnumret är jättelångt som brukligt för Tissot men jag kan nog skaka fram det.
Tyvärr använder jag sällan min numera eftersom jag köpt en JLC Reverso men jag måste säga att Tissot’en har en grym kvalitetskänsla avseende boett och armband för prisklassen.
 
  • Like
Reactions: Roz

oskarponken

Panerai
Jag hade satsat på en vintage Omega Tank som borde gå att hitta i hyfsat rätt prisklass. Då får han en fin klocka från ett etablerat märke som han kan bära livet ut.
 
Jag kunde ju starta en ny tråd men eftersom det är på samma tema testar jag att fråga här (vet inte vad som ogillas mest, trådkapningar eller nya frågetrådar...)
Nu till frågan:
Min dotter tar examen från läkarprogrammet i vår och önskar sig en klocka. Hon kommer sannolikt aldrig att kunna ha klockan på jobbet så det är fritid som gäller. Jag har låtit henne prova mina klockor för att ringa in preferenserna och det slutade med.
Trehandare
Quartz
Ingen dykare
Rund
Länk
35-38 mm
Vit eller silvertavla, helst bara stavindex
Det tråkiga är att är man börjar leta på kravspecen dyker bara parfymklockor upp.
Ps
Jag hade ju velat ge henne en Nomis MSF eller en Oris flying doctors eller åtminstone en pulsometer men det är inget hon gillar...
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag kunde ju starta en ny tråd men eftersom det är på samma tema testar jag att fråga här (vet inte vad som ogillas mest, trådkapningar eller nya frågetrådar...)
Nu till frågan:
Min dotter tar examen från läkarprogrammet i vår och önskar sig en klocka. Hon kommer sannolikt aldrig att kunna ha klockan på jobbet så det är fritid som gäller. Jag har låtit henne prova mina klockor för att ringa in preferenserna och det slutade med.
Trehandare
Quartz
Ingen dykare
Rund
Länk
35-38 mm
Vit eller silvertavla, helst bara stavindex
Det tråkiga är att är man börjar leta på kravspecen dyker bara parfymklockor upp.
Ps
Jag hade ju velat ge henne en Nomis MSF eller en Oris flying doctors eller åtminstone en pulsometer men det är inget hon gillar...
Lät som en Sjöö o Sandström Royal Steel i 36 med någon läcker färg på tavlan. Finns just ett gäng färger att välja på!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kunde ju starta en ny tråd men eftersom det är på samma tema testar jag att fråga här (vet inte vad som ogillas mest, trådkapningar eller nya frågetrådar...)
Nu till frågan:
Min dotter tar examen från läkarprogrammet i vår och önskar sig en klocka. Hon kommer sannolikt aldrig att kunna ha klockan på jobbet så det är fritid som gäller. Jag har låtit henne prova mina klockor för att ringa in preferenserna och det slutade med.
Trehandare
Quartz
Ingen dykare
Rund
Länk
35-38 mm
Vit eller silvertavla, helst bara stavindex
Det tråkiga är att är man börjar leta på kravspecen dyker bara parfymklockor upp.
Ps
Jag hade ju velat ge henne en Nomis MSF eller en Oris flying doctors eller åtminstone en pulsometer men det är inget hon gillar...
Först och främst en eloge till henne och ett grattis till vad jag antar är en rätt stolt farsa!

Ovan nämnda Sjöö Sandström är ju rolig, speciellt om hon ska jobba på SÖS i Stockholm!
 
Topp