• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

25% rabatt på Omega Ploprof 1200m

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Var precis i Solna och såg att klockaffären där hade två stycken Ploprof´s
i en monter. en svart och en vit, båda på mesh till 25% rabatt.
Fanns även några andra, typ någon aqua terra med vit tavla.
Kanske kan vara något?
/j
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Var precis i Solna och såg att klockaffären där hade två stycken Ploprof´s
i en monter. en svart och en vit, båda på mesh till 25% rabatt.
Fanns även några andra, typ någon aqua terra med vit tavla.
Kanske kan vara något?
/j

Såsom jag förstått det är de nyare plopparna inte riktigt lättsålda och att man brukar kunna få till en bra rabatt på de?
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Kan säkerligen stämma att det normalt går att få rabatt. I detta fall har jag tolkat dem som att de ska sluta sälja omega och därför kör en sänkning.
Riktigt feta klockor, synd man inte riktigt klarar en plopp på handleden...
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
De ska sluta sälja Omega tyvärr. Omega hade tydligen synpunkter på bl.a att det ligger ett hemköp utanför. Kanske inte passar riktigt i Omegas framtida strategi. Allt enligt vad de sa när jag snackade med killarna där inne.
 

Limpas

Cartier
De ska sluta sälja Omega tyvärr. Omega hade tydligen synpunkter på bl.a att det ligger ett hemköp utanför. Kanske inte passar riktigt i Omegas framtida strategi. Allt enligt vad de sa när jag snackade med killarna där inne.


Intressant. Till mig sa de att anledningen var att Omega inte ville ha återförsäljare utanför tullarna. De sa också att Eriksons i sundbyberg hade fått dispens från det. Tyckte det lät lite konstigt...

De hade fler modeller inne förut, bland annat en Speedy FOIS tror jag.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Tror att Omega håller på att renodla återförsäljarnätet rätt hårt, ska tydligen bli mer egna butiker mindre fristående återförsäljare. Kanske ryker fler butiker ute i landet, synd isf...
 

falten

Cartier
Tråkigt att de ska sluta sälja, köpte min första riktiga klocka där, omega... Verkar som stjärnurmakarna goes ur&penn iofs de kanske har bytt till klockmaster? Alla fall synd att omega flyr, vet en klockbutik i Örebro som har slutat med omega också och börjat sälja mer smycken ist. Blä
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Yes. Var där och kollade men slog inte till. Omega montern är nu borta men ploppen finns kanske kvar.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
raw_23ef0b8fd618f8f73c45327a0a4a9455.jpg
 

Konsul

Cartier
Tänk att vi som bor utanför tullarna (betydande andel av befolkningen) är så usla att Omega inte vill beblanda sig...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Fan jag hann inte dit idag men ska dit imorn istället. Vad hette butiken nu igen? Tänkte googla öppettider men ingen av butikerna som jag hittat i Solna centrum säljer Omega enligt nätet. Kanske var just det att dom var tvugna att plocka bort Omega..
 
Topp