• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes 2st Customized Morakniv Eldris 2,5K/st

BarbaBaba

Pandion
2-Faktor
Då är dessa klara att hitta nya ägare efter att antal timmar av sågande, slipande och bankande vid köksbänken (till fruns stora glädje) :)
IMG_8097.jpg

Utgångsmaterialet / bladen är Morakniv Eldris rostfritt stål, modellen med vass rygg för att använda tillsammans med tändstål
IMG_8098.jpg

Bladen är syrabadade och stålullstvättade med en 40° eggvinkel. Lägg på din egen om du har andra preferenser :)
Vänster: Bolster i vit G-10 och mellanlägg i svart G-10 följt av hemrökt polerad Ek. Mässingsnitar och "fusk" liner i mässing.
Höger: Bolster i vit G-10 och mellanlägg i mässing+svart G-10 följt av röd stabiliserad flammig Poppel. "fusk" liner i mässing+svart G-10
IMG_8099.jpg

IMG_8100.jpg

IMG_8102.jpg

I samma anda som originalets glada färger har jag gjort slidor med lite färgade detaljer. Jag är fortfarande nybörjare på både knivslöjd och läder/slidarbete, så varje kniv har sina små personliga drag ;) Lädret är naturgarvat Svenskt läder och dom är sydda i Tigergarn efter en slidmodell som är vanlig på gamla Finska Puukko-knivar. Jag har gjort en anpassning i designen för att bära kniven runt halsen (som originalen är tänkta att bäras).
Pris inklusive spårbart i postnords blåa påse eller f2f Stockholm. 2500kr/styck Swish!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp