• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad 2st vintage coola, men stilla certina argonaut 280 70-talare säljes/bytes

lekingofkings

Omega
2-Faktor
Hej!

Jag börjar rensa bort lite fler, så nu får dessa två stillastående klockor gå, hoppas att det finns intresse för dem och att någon kan kicka igång dem igen, för det är de verkligen värda! Båda är inköpta genom blocket i januari 2016. Båda är manuella och fungerade och tickade på båda två till under hösten då båda stannat. Den gröna fungerade dock inte datum-visningen på innan den stannade i höstas. 20mm mellan luggarna på båda. Certina-kronor på båda. Härliga 70-talare båda två!

F2F kan troligen ordnas på sträckan Norrköping-Linköping. Betalning till swish eller banköverföring.
Frakt med posten ingår, vill du ha rekat så får du lägga till.
Sansade bud är välkomna, svårt att sätta pris när klockorna inte fungerar.
Självklart retur om beskrivningen är felaktig, men jag vet inte vad det skulle vara, jag skriver ju att de inte fungerar. :) Det skulle väl vara om något är seriöst galet med urverken, jag har inte bemödat mig med att öppna klockorna. Byten? Ja, tack. Söker i så fall företrädesvis något av nedan, men try me! Lite pengar upp eller ner beroende på byte.

Byte 1: Certina Argonaut 220 med den blåa och svarta urtavlan, eller möjligen den blåa urtavlan, automat eller manuell är detsamma, bara den funkar och referensnummer och serienummer finns på baklocket.
Byte 2: En klocka med grön tavla, gärna med lite vitt inslag, som fungerar. Spelar ingen roll alls vad det är, bara den är lite häftig. Den gröna klockan här i annonsen som ska få lämna är ju faktiskt min enda klocka i J-Södras färger, och den behöver ersättas! ;)
Byte 3: Någon kul billig vintage dykare som fungerar.

1. Certina Argonaut 280 grön urtavla, J-Södraklockan! På bild 1-7. Lite smårepigt glas, två stycken små repor i glaset nere till höger som knappt märks, men syns lite mer. I övrigt mycket bra skick, men såklart lite små dings i boetten lite här och där, men inget som stör alls. Visaren har visst rört sig lite när jag tagit bilderna ser jag, men står annars väldigt still. Väldigt klar och snygg urtavla! Referensnummer för modellen 5301 280 på baksidan och serienummer 8917570 gör att mitt googlande daterar klockan till cirka 1971-1972. Det gröna nato-bandet på bilderna följer med om köparen/bytaren vill ha det, annars behåller jag det gärna.
Pris/bytesvärde: 350SEK inkl frakt med posten inom Sverige

2. Certina Argonaut 280 brungul urtavla. På bild 8-14. Lite lite repigt glas, som knappt märks. I övrigt mycket bra skick, men såklart lite små dings i boetten lite här och där, men inget som stör. Urtavlan är lite medtagen i kanterna och kanske lite fläckar på urtavlan om man inspekterar väldigt noggrant. Referensnummer för modellen 852.3411.41 som gör dateringen med mitt googlande lite osäker, men till 1974 eller senare i alla fall. Bandet på bilderna hänger med till köparen/bytaren. Jag har inte lyckats få av det, utan att ha kämpat så mycket med det heller.
Pris/bytesvärde: 300SEK inkl frakt med posten inom Sverige

Nu till bilderna som givetvis är en del av objektsbeskrivningen!
IMG_0130.jpg

IMG_0131.jpg

IMG_0132.jpg

IMG_0133.jpg

IMG_0135.jpg

IMG_0136.jpg

IMG_0137.jpg


IMG_0138.jpg

IMG_0140.jpg

IMG_0142.jpg

IMG_0141.jpg

IMG_0143.jpg

IMG_0144.jpg

IMG_0145.jpg


Har du frågor, synpunkter på annonsen, eller vill ha fler bilder så hör av dig med ett PM.

Väl mött!
/Björn

Tack för annonsplatsen KS!
 
Topp