• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

3 nya klockor på gång!

Jakob B

Omega
Hejsan nu söker jag eran expertis! [emoji2]

Fick igår ett sms av min far att han hade hittat 3 klockor som under en längre tid bara samlat dam i en gammal låda, självklart blev jag exalterad som de barn jag är och blev inte besviken, då det bara är jag i familjen som har ett intresse för klockor så blev de en glad överraskning när jag fick dem här bilderna
306d67f26e9328f5ab834a1396085f87.jpg

953f53049eb31ca5030340c11c6c88dc.jpg

45d6f11bdbac86d7ca8d344b76f2e8a2.jpg


Så nu undrar jag helt enkelt om ni vet lite mer om dessa ur? Omegan är av störst intresse :)

Tack på förhand
 

Sorubim

Audemars
Den Tissoten såg lite annorlunda ut. Texten "Swiss Pack" på boettlocket verkar vara ett litet mysterium.
Ett bloginlägg om en likadan fast med svart tavla:
http://www.horologycrazy.com/2011/01/tissot-pr50-atollo-diver.html

Och någon på WUS kontaktade tydligen Tissot angående texten på boettlocket (samma text fast på en annan modell) och fick det här svaret:
"The inscription Swiss Pack has probably been added as an engraving, it is hard to tell."
Från den här tråden på WUS: http://forums.watchuseek.com/f62/tissot-ballade-swiss-pack-caseback-763550.html

Ditt exemplar ser ju väldigt välbevarat ut. Kul. :)
 

Jakob B

Omega
Tack så mycket, ja Tissoten verkar vara i bra skick annat är de kanske med omegan å certinan men efter lite googling så har jag iaf listat ut att det är ett Omega cal. 1481 urverk samt att klockan är från ca 1971


(Hittade ett lite bättre exemplar på eBay)
035d88fe18327796bb95f13a9ceb916b.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tack så mycket, ja Tissoten verkar vara i bra skick annat är de kanske med omegan å certinan men efter lite googling så har jag iaf listat ut att det är ett Omega cal. 1481 urverk samt att klockan är från ca 1971


(Hittade ett lite bättre exemplar på eBay)
035d88fe18327796bb95f13a9ceb916b.jpg


Oftast ommålade tavlor från denna säljare. Ser ut att vara så på den ovan också.
 

Jakob B

Omega
Ja den tavlan ser ut att vara lite för bra för att vara sann, men den ger iaf en bild på hur den såg ut som "ny".
 
Topp