• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

30-års Rolex til min fru?

D

Deleted member 1749

Guest
Min fru fyller 30-år den 1.November, så da vil jeg gjerne kjöpe en årsklokke(1984) til henne, av Rolex.
Er det noen her inne som har tips på vilken klokke som skulle passe, den skal ikke väre for liten i diameter å prisen max 20000.

All hjelp og tips angående klokke å tips til klokker til salgs mottas med stor takk!
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Air-King eller Datejust! Då kan du låna:)
image.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Vill inte vara nedlåtande, men begagnat är nog ingen bra ide i present till tjejer (tro mig). Årsklocka är inte så upphetsande som man kan tro, speciellt om frugan inte är intresserad av vintage.
Tipsar Longines, tror att du kan hitta en fin helt ny i din prisklass.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Vill inte vara nedlåtande, men begagnat är nog ingen bra ide i present till tjejer (tro mig). Årsklocka är inte så upphetsande som man kan tro, speciellt om frugan inte är intresserad av vintage.
Tipsar Longines, tror att du kan hitta en fin helt ny i din prisklass.

Jag får faktiskt hålla med föregående talare. Personligen hade jag tagit med mig tjejen till en butik och låtit henne välja.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Lägg pengarna på en resa eller heldag med fokus på frugan (frukost, spa, fin lunch, storshopping, lyxig middag och rosor. Massa massa rosor).
 

Hugii

Audemars
Vill inte vara nedlåtande, men begagnat är nog ingen bra ide i present till tjejer (tro mig). Årsklocka är inte så upphetsande som man kan tro, speciellt om frugan inte är intresserad av vintage.
Tipsar Longines, tror att du kan hitta en fin helt ny i din prisklass.
Kan bara hålla med!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag går lite tvärt emot. Min fru hade uttryckligen önskat sig en Rolex till sin 40 års dag så då hade det varit mer impopulärt om jag tagit med henne till en affär och köpt en ny klocka som inte var Rolex (budgeten tillät inte en ny Rolex).

Så har hon uttryckligen önskat sig en Rolex så är beg ok, iaf enl mig (och min fru ;)) men är det "bara"en klocka som du vill köpa, köp en ny då hela upplevelsen blir en del av presenten.
 

CLT

Rolex
Jag köpte en beggad DJ till tjejen. Den användes aldrig. Hon tyckte bättre om sina Micheal Kors och liknande för dom var nya..... Den såldes iaf! Så om hon ska ha en klocka, köp nytt där hon är med och väljer.
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Min fru är såld på en äldre Rolex dj. Vilket vi söker med lykta men verkar vara svårt att hitta. Det jag vill säga med det är att alla är inte intresserade av nytt bling bling. Men det går alltid att forska lite innan man slår till att spendera en påse $
 

Johanw

Cartier
Jag köpte en DJ 1603 för att jag gärna ville ha den men sålde in den till frun att hon kunde använda den. Sen köpet har jag fått använda den 3 ggr och då under protest. I början tyckte hon den inte var speciell och hänvisade till just Micheal Kors och liknande men nu är hon tom stolt och förstår värdet i en ikon. Se bara från senaste Residence i en intervjuv med designprofilen Petrus Palmér.

WP_20141002_19_15_33_Smart.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fint att ni försöker lära Jostein om vad kvinnor vill ha istället för den fina gåva han tänkt ut, nämligen en Rolex från det år hans fru är född. Det är nu så (som ni kanske kommer att erfara längre fram i era liv) att alla kvinnor inte vill ha exakt samma saker i födelsedagspresent. Jag köpte en oerhört begagnad(vintage som de kallas av vissa) Rolex till mig. Min fru lånade den ett par gånger och sen tvångsköpte hon den. Alltså hon satte in den summa hon vet jag gav och snodde klockan av mig rakt av.

Jostein, köp en fin årsklocka till henne. Vill hon hellre ha Michael Kors, behåll klockan och byt fru!

vBK7O5Q.jpg
 

babanker

Panerai
Midsize, 31mm? Glatt att du har en fru som icke Kräver att det ska vara si eller så utan bli glad av tanken bakom! :) Poor suckers.
 

Barda

Cartier
Nu finns det ju lika många typer av tjejer som det finns just tjejer.
En historia som slutade lyckligt (och med en beggad klocka) är den om den IWC portofino (från '86) jag gav till min tjej (från '86) när hon tog läkarexamen. Det föll riktigt väl ut, finns en tråd på KS om den också, hon fick även den och tyckte det var hysteriskt roligt.
Så det är inte en överraskning när jag säger att klart du ska köpa en årsklocka till henne! Du känner henne bäst.
Som andra nämnt är DJ eller Air-King bra skit som du skulle kunna få in i budgeten.
 

Barda

Cartier
...sen beror ju storleken på hennes handled vilken storlek som är bra men jag kan tycka (som många andra) att 34mm och 36mm passar bra på dom flesta handleder....
 

freno

Omega
Va inne på att köpa årsklocka till min fru med (30år) men hon skulle aldrig förstå iden med vintage, så det blev en 116234 Istället, hon är supernöjd!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Den här är rätt så trevlig
458.jpg

men den skjuter kanske liiite över den budget du uppgav.

Här har du en annan som kanske passar lite bättre
2878564d-1.jpg


men då det gäller budget så kan man ju snabbt ändra på det, fråga Stefan han vet.

Nå väl lycka till med gåvan.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Köpte denna årsklocka i 30-årspresent till frugan. Hon blev överlycklig och nu får jag (nästan) alltid ha mina klockor i fred.
Hon gillar dock klockor så jag behövde inte oroa mig för att hon skulle välja Michael Kors eller liknande istället...

IMG_20131016_140123_zpsd545da95.jpg
 
Topp