Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En 40 årig pojke eller 14 åring är fråganPojkklocka
Ännu en tråd på detta ämne.
Svaret på frågan sitter dock aldrig i diametern på handleden eller diametern på klockan utan av diametern på dina pungkulor. Det är alltså hur mycket du bryr dig, eller skiter i, vad andra tycker som avgör![]()
Jag har hyffsat stora cojones och bryr mig egentligen inte om vad andra tycker, hoppades få se lite wristshots för att förstå hur det ter sig på armen. Var inställd på 34mm men har nu hittat en 32mm som ser fin ut men tvekar då jag aldrig sett en ws på de
Hej,
Vad säger den samlade kompetensen här, 32mm Tudor- manligt eller inte manligt? Handleden mäter cirka 17cm.
Gärna bilder på er som har den storleken också!
Folk var inte så manliga förr?Jag skulle nog säga "ej manligt"..
Men det är smaksak, så länge du är nöjd så ska inte du bry dig om vad andra tycker.
Blev aktuellt när jag själv sneglar på mindre, min GS är 37mm och mindre är inget problem- frågan är bara hur mycket mindre, beror väl säkert på länken ocksåNy tråd på gammal fundering.
Här har vi 28mm på 17cm ...nåja, ok lite minus 17.
Neråt i diameter tycker jag sällan är några problem. Kommer man däremot över 42mm så beror det ofta mer på hur boett och bandhornen är designade. Till sist, det är bara ditt eget tyckande och smak som avgör.
![]()
Den där ser riktigt bra ut faktiskt! Fixar nog ett mindre ur utan problemManligt helt klart men jag tycker min minsting känns lite konstig då den samtidigt är något tjock. 33 mm.![]()
Jag har ca 16,5 i omkrets.Den där ser riktigt bra ut faktiskt! Fixar nog ett mindre ur utan problem
Jag har ca 16,5 i omkrets.
Ja, på länk så det borde ju vara ok, känns som att länken borde bygga på liteÄr den på länk?
Själv upplever jag att klockor känns större när det sitter länk jämfört med band.
Jag kan ha 36mm på länk men känns liten på band. Och då har jag 19.5cm handled
Helt omöjligt att säga bara utifrån siffror. Jag har straxt under 18cm och tycker både 36mm och beroende på modell 34mm funkar. Är det dessutom fyrkantig boett så kan man släppa några mm till. Manligt eller inte blir en smaksak, på samma vis som vissa klockor ska vara större passar andra att vara mindre. Du får helt enkelt testa hur du upplever den storleken. Klipp ut en dummy och provaJa, på länk så det borde ju vara ok, känns som att länken borde bygga på lite