• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

32mm, manligt?

mruhr

Silver
2-Faktor
Hej,
Vad säger den samlade kompetensen här, 32mm Tudor- manligt eller inte manligt? Handleden mäter cirka 17cm.

Gärna bilder på er som har den storleken också!

Ännu en tråd på detta ämne.
Svaret på frågan sitter dock aldrig i diametern på handleden eller diametern på klockan utan av diametern på dina pungkulor. Det är alltså hur mycket du bryr dig, eller skiter i, vad andra tycker som avgör:)

Jag har hyffsat stora cojones och bryr mig egentligen inte om vad andra tycker, hoppades få se lite wristshots för att förstå hur det ter sig på armen. Var inställd på 34mm men har nu hittat en 32mm som ser fin ut men tvekar då jag aldrig sett en ws på de

Jag har hyffsat stora cojones och bryr mig egentligen inte om vad andra tycker, hoppades få se lite wristshots för att förstå hur det ter sig på armen. Var inställd på 34mm men har nu hittat en 32mm som ser fin ut men tvekar då jag aldrig sett en ws på de

Min egna gräns går vid 34 mm ungefär.
Har 16 cm runt handlederna, är 185 lång och ligger runt 85 kg.
7080DED6-23C3-4AFA-B106-AEB08CF6A142.jpeg

Manligheten sitter inte i klockan, det är stiligt med lite mindre ur. Bär personligen gärna ett mindre ur till skjorta och något större till t-shirt.

Ny tråd på gammal fundering. ;)
Här har vi 28mm på 17cm ...nåja, ok lite minus 17.
Neråt i diameter tycker jag sällan är några problem. Kommer man däremot över 42mm så beror det ofta mer på hur boett och bandhornen är designade. Till sist, det är bara ditt eget tyckande och smak som avgör.
PSX_20190521_075518.jpg

Ny tråd på gammal fundering. ;)
Här har vi 28mm på 17cm ...nåja, ok lite minus 17.
Neråt i diameter tycker jag sällan är några problem. Kommer man däremot över 42mm så beror det ofta mer på hur boett och bandhornen är designade. Till sist, det är bara ditt eget tyckande och smak som avgör.
PSX_20190521_075518.jpg
Blev aktuellt när jag själv sneglar på mindre, min GS är 37mm och mindre är inget problem- frågan är bara hur mycket mindre, beror väl säkert på länken också

Gillar egentligen mindre klockor. Tycker att DJ 36 mm sitter perfekt på mig. Men 32 är i mitt tycke för litet, åtminstone om den har ”vanliga” bandhorn. Det passerade en 32 mm Polaris på forumet som jag var lite sugen på, men det verkade som att den bars större.

Är den på länk?
Själv upplever jag att klockor känns större när det sitter länk jämfört med band.
Jag kan ha 36mm på länk men känns liten på band. Och då har jag 19.5cm handled

Ja, på länk så det borde ju vara ok, känns som att länken borde bygga på lite
Helt omöjligt att säga bara utifrån siffror. Jag har straxt under 18cm och tycker både 36mm och beroende på modell 34mm funkar. Är det dessutom fyrkantig boett så kan man släppa några mm till. Manligt eller inte blir en smaksak, på samma vis som vissa klockor ska vara större passar andra att vara mindre. Du får helt enkelt testa hur du upplever den storleken. Klipp ut en dummy och prova :)

Tillbaka
Topp