• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

34 mm Rolex som alfahanne?

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Enkel och kort fråga. kan man utan att riskera sin roll bära exempelvis en 15223 med hög svansföring. Eller är det så att jag har problem med min självinsikt? Jag tycker många av dom är sjukt snygga.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Klart du kan! Här är min gamla 6694 på 34mm.

k6Dw5lq.jpg

image.jpg


Fast å andra sidan är jag den som stolt bar en Tudor Mini-Sub på 33mm förra månaden...
1GtKt1c.jpg


Så, bär dina klockor med stolthet. Eller bär de inte alls.
 

fredtiger

Cartier
En riktig karl klarar av 34mm utan att skämmas! Personligen tycker jag det är i minsta laget på mina handleder (18,5 cm) men i övrigt inget att anmärka.

En nyfiken fråga som kanske kan lära mig något, vad är det som lockar med OP framför ex. DJ?
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Prova och se hur DU känner

Har du den på läder, så kör på ett tunt band annars kommer klockan se ännu mindre ut...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Här har man en fördel om man burit en del vintage. 34 mm är ju ett riktigt redigt herrur!

Men som tidigare sagts, välj band med omsorg om du kör på läder!

(Plockade för övrigt bort en riktigt skabbig damflexlänk ifrån en superfin Seamaster 600 igår. Någon osäker man som donerat finklockan till dotter/fru?)
 

JesperO

Rolex
absolut inte - mm på klockan är det som alla främst definiera just manlighet... det är mm som avgör hur många honor du kommer ha i ditt hägn och hur lyckosam du är föra vidare just dina gener till nästa generation.
Enda sättet att lyckas är att helt enkelt omge dig med de som bär ännu färre mm - då är du safe.



eller...

INTE så kanske
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
En riktig karl klarar av 34mm utan att skämmas! Personligen tycker jag det är i minsta laget på mina handleder (18,5 cm) men i övrigt inget att anmärka.

En nyfiken fråga som kanske kan lära mig något, vad är det som lockar med OP framför ex. DJ?


Det är väl just Datemodellen som skiljer sig genom sin storlek, i övrigt är det väl ingen skillnad, Oyster Perpetual Datejust 36 mm. Oyster Perpetual Date 34mm? Men jag köper med ögat, och magkänslan :)
 

Skolläraren

Panerai
En 34 mm Rolex i gulguld tror jag hade suttit perfekt, jag är riktigt sugen. Måste bara testa storleken innan och se om man gillar det. Annars har man ju så tur att det finns fina guldklockor i 36 mm segmentet också!
 

DrDre

Patek
Jag får väl sticka ut lite då. Jag ser inget fel med att andra bär 34mm, men för mig är det för litet, och då är jag ändå ingen stor fan av over size. Om du funderar på att köpa något så tycker jag definitivt att du bör prova den noga innan.
 
Topp