• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

34 mm Rolex som alfahanne?

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Ja, upp till bevis, ursäkta bildkvaliten, men dom är just upppackade och jag är ivrig :cigar:

IMG_1047.JPG
IMG_1048.JPG
IMG_1049.JPG
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Då har jag alltså min status som alfahanne intakt? Nice.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Helt klart, du kan vara lugn! Jag kör vintage rätt ofta och det känns helt rätt på armen, alfahanne handlar ju som flera innan sagt inte om storleken på klockan utan hur man bär upp den. Bär små klockor stolt och du förblir den alfahanne du vill vara :pompus:
 
D

Deleted member 1154

Guest
Det är väl skillnad hur stora armar man har, eller? Och hur klockan sitter på just sin egen arm...

Jag har börjat gå från stor=bäst till coolt med normalstorlek till 34mm hmm kanske?

Jag har 19cm handleder.

Dock stör jag mig på band som smalnar av vid fästet, vill de ska vara lika breda hela vägen.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Svaret är nej.

Liten klocka = liten penis. Det vet väl alla.

Det är bara de med polerade Bentley-Brattar på +44mm som är äkta alfahannar.

Alla andra är småflickor och kommer aldrig att få ligga.

Case closed. Moderator kan låsa tråden.
 

Joergen

Omega
Det är väl som med unisexcyklarna för 10 åringar. Ramen är lite böjd så ingen kan säga exakt var det slår över till att bli tjej/killcykel. (Fast alla tänker ju: han cyklar ju på en tjejcykel)
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Bägge rollarna fick gå vidare. Kände att min alfastatus kraftigt ifrågasattes. Nu blir det stora saker istället. Återkommer....Men dom är jäkligt snygga varenda en i denna tråden.
 
glöm inte att det har att göra med din kroppshydda/handleder, jag själv passa bra i 34-40mm med mina lätt feminina handleder, men har vänner som väger 120 grova kilon o där ser en 34 inte bra ut, en 45mm panerai ser på dom ut som en 35mm på mig;)
 
Topp