• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

35 år med Casio

Ingeröd

Omega
Till vänster min allra första klocka köpt för egna pengar, sommaren 1980. Till höger köpt för två veckor sedan. Lika glad över båda två. Givet inflationen var nog den första dyrare, givet disponibel inkomst var det definitivt så.

image.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul att du har din första köpeklocka kvar i samlingen och kul att du delar med dig! Mycket bra skick var den också för att vara från 1980, alltid trevligt med människor som är rädd om sina prylar ;).
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack!

Har aldrig flippat någon faktiskt, och just den ligger nog längst ner i kön i så fall (av flera uppenbara anledningar) :)

Helt rätt inställning! Finns ingen anledning att flippa sina klockor tycker jag, det finns ju en anledning varför man har köpt den en gång intiden. Har inte heller flippat någon av mina första klockor, däremot så har jag flippat någon 16610 för att få tag på det perfekta objektet. Även någon Breitling Chronomat har fått lämna, då jag inte kom riktigt överens med den, men då bytte jag upp mig mot en ny Chronomat istället som jag fortfarande är nöjd med.
 

Ingeröd

Omega
Helt rätt inställning! Finns ingen anledning att flippa sina klockor tycker jag, det finns ju en anledning varför man har köpt den en gång intiden. Har inte heller flippat någon av mina första klockor, däremot så har jag flippat någon 16610 för att få tag på det perfekta objektet. Även någon Breitling Chronomat har fått lämna, då jag inte kom riktigt överens med den, men då bytte jag upp mig mot en ny Chronomat istället som jag fortfarande är nöjd med.

Det enda köpet jag inte riktigt är nöjd med är en Speedmaster reduced, men som tur var träffade jag min (numera) fru för ett par år sedan som omedelbart adopterade den. Finns ingen chans i världen att hon skulle gå med på att flippa den nu.
 
Topp