• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

3570 och 3573 skillnad?

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tjenare grabbar!

Jag har funderat lite och märkt att båda dessa är förvånansvärt lika, finns det fler skillnader än att 73 har glasbaksida, glasen är av safir samt att det är ett caliber 1863 i?

Jämfört med 70 som har hesalitglas och 1861 calibern?

Skulle någon (@Undersköterskan) kunna förklara skillnaden mellan caliber 1863 och 1861?

Peace out! :mrgreen:

/edit: och 3572? Något speciellt med den?
 

Johan M

Cartier
Har för mig att skillnaden verken emellan är att 1863 har finare finish, metallbroms istället för delrin samt ev. en extra juvel. Juvelen är jag väldigt osäker på.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vilken föredrar ni?

Skulle själv vilja ha safirglas och då är ju 3570 uteslutet. Vad skiljer det i pris mellan de två?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ok, tack @Rivalen för utredningen!

Nu återstår frågan: Vad är skillnaden i pris och tillgänglighet mellan 73 och 70?
 

Rivalen

Rolex
Jag suktar efter en 3594.50 Hesalite 1957 edition Broad Arrow som jag då skulle modda med en glasbaksida för att det skulle bli optimalt för mig. 1861 i den tror jag.

Men här hoppas jag på Niklas Arvid att han kliver in och förklarar. Det var något med straight lugs och skillnaden mellan en riktig Hot Rod och en Kit Car - jag minns inte riktigt.

3594
915637d1356549868-fs-omega-speedmaster-professional-3594-50-full-package-photo-8-.jpg
 
Topp