• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

38 mm dykare kring 5000 kr?

PotPurri

Basic
Hej,
submarinern är en favorit, men den är något för dyr att ha i mitt jobb. Skulle vilka ha en trevlig klassisk mindre dykare för max 5000 kr, åt submariner hållet. Några tips?

-Steinhart ocean 39 är ju ett alternativ men det är ju det där med "homage".
-Cristopher Warden 38, men jag gillar inte riktigt den. Lite för mycket udda detaljer.
-? Vad mer? Någon japan?

Tack!

Seiko har både skx013 i 38mm och en perpetual calender. Gillar annars precista prs-18, eller Victorinox mid size diver :)

1865E596-E45F-4D38-A3DB-ABFDBDC27B22.jpeg
6676A5EB-B4F9-45B9-9609-038555E31222.jpeg
BAAF5185-E556-4F3D-BE5E-E96728AC6C06.jpeg

A498F5A0-5086-4B4F-B88D-44E6730BA2B0.jpeg

Skx013 rätt trist de andra roliga ;)

Precistan var ett trevligt tips! Dock out of stock..
Victornixen var lite för modern..

Tack! Fler?

Köp en begagnad, dyker upp då och då är min erfarenhet :) Ca 1500-2000kr beroende på skick och modell (batteri oftast dyrare av de två varianterna). Ägt den två ggr, rekommenderas varmt. Både fin kvalite och skön då de väger nada.

Varit i samma sits!
Säger Ollech & Wajs M-serie - swiss made, smidig size (39 mm), tunna på handleden och med 2824-verket.
Utan tvekan Submariner-inspirerat men tavlan ligger egentligen närmare Heuerdykare från 70-/80-tal. Bör kunna hittas inom budget:).
ollech-wajs-m-4-udt-pro-military-new-in-box-m-4-nd-1.jpg

Hej,
submarinern är en favorit, men den är något för dyr att ha i mitt jobb. Skulle vilka ha en trevlig klassisk mindre dykare för max 5000 kr, åt submariner hållet. Några tips?

-Steinhart ocean 39 är ju ett alternativ men det är ju det där med "homage".
-Cristopher Warden 38, men jag gillar inte riktigt den. Lite för mycket udda detaljer.
-? Vad mer? Någon japan?

Tack!

Vad man tycker om homage är upp till var och en men för pengen så får du en väldigt välbyggd klocka i submarinerstil. Dock så föredrar jag aluminiumringen framför den svarta keramiska så min är grön :D

Tillbaka
Topp