• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

4 mögelobjekt kom med posten idag! 3 certina och en sea devil, ja ni läste rätt SEA DEVIL ;)

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Första bilden på hela kalaset ....
9avahy5a.jpg


Sen en bild på certina trion enbart ;)
ugumaram.jpg


Bild på mögel certinan, en ds3 ph200 Quartz
Caliber 750 , Esa 9361
Med original Gay Freres certina ds länk
te9y6u6u.jpg


Här är en ännu mögligare certina ds , första generationens ds automat, med väldigt ovanlig FET urtavla!
Caliber 25-45
ehazevu5.jpg


Klockorna vilar på en möglig certina pärm ,
som innehåller register på delar etc från 1973... På höger sida ser ni certinas caliber register ;)
e5ate9ev.jpg


Ja de va väl de bästa som hänt hitintills idag ;)
Neeeeeeeej!!!!!!!
Här kommer en närbild på den fruktade
"Sjö Djävulen" det mögligaste objektet av dom alla [emoji85]
egesyvah.jpg


Å sist men absolut inte tråkigast ett handledsskott på juvelen i de hela.
Blir bara ett handledsskott , ds3:an har alldeles för stor länk och sjö djävulen är helt
enkelt för möglig [emoji12][emoji2]
gytu2y6a.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
som ovan, DS-tavlan var mycket speciell. Den ser man inte varje dag!
Är sköldpaddan på boettlocket med den tavlan!?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
som ovan, DS-tavlan var mycket speciell. Den ser man inte varje dag!
Är sköldpaddan på boettlocket med den tavlan!?

Nej detta är inte dykarmodellen , även ifall tavlan är det samma som dykarmodellen med sköldpaddan undertill. Så tyvärr no pad. Visste inte riktigt exakt vilken modell jag fick. Köpte lite grisen i säcken , eller ska man sägs sköldpaddan i säcken ;) eftersom jag hoppades på dykar modellen. Säljaren hade kassa bilder och visste inte vad han hade, så jag bara köpte. Visste att båda är sjukt ovanliga så det kvittade typ. Hade det varit dykarmodellen hade jag haft ett näst inpå omöjligt uppdrag. Att hitta original dykar ringen ;) nu slipper jag de mecket iaf !
Är nöjd iaf :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Svinfint. Var det inte Rozzy vars pappa hade dykaren med den där tavlan?
Det stämmer. Fars har en till syntes likadan tavla. Visarna ser också likadana ut med undantag för sekundvisaren. Är denna orginal?
Sköldpaddan finns då det är en dykare.
Klockan har blivit klar hos urmakaren så jag skall försöka hämta den snarast. Servad, nytt glas, ny begagnad (tyvärr inte orginal) dykring och relumade visare (med färgen på tavlans index som förebild). Spännande!
Är det någon som vet var jag kan hitta äkta Tropicalband till bra pris?

Förresten, Certinorna är jättefina, speciellt DS:en!
 
Topp