• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

40-årspresent till frun. Alternativ till Rolex.

Triumf

Rolex
2-Faktor
Fru = kvinna = quartz ? typ 9 av 10 vill ha q
Köpte en 37 mm Tag Heuer med vit keramik till min fru.
Vit keramik var prio framför termokompenserat.
Äsch varför är det så? Jag är då inte särskillt intresserad av quartz. Sedan hänger jag ju iof här på KS...
Men varför skulle kvinnor bara vilja ha quartz? Klarar vi inte av "värre" grejer? Om inte intresset finns innan så lär det komma med klockan?... :)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
image.jpg

Vill slå ett slag för Aquaracern som min kompis har (hon fick den f ö av sin man). Min handled (ca 16,5-17cm med Alpina 42mm) med som referens.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hänger upp mig lite på det runda datumfönstret.


Jag har inga större problem med cyclops, även om jag själv har valt två Rolex utan datum. Jag har haft en AT 38,5 och det var en trevlig klocka. Hade egentligen tänkt något större än traditionell damstorlek (utan att det blir för stort, svår balansgång). Ska kolla om denna fortfarande finns i den aktuella kollektionen.
Den finns. Köpte min frus nu i maj.
 

Sputniq

Panerai
image.jpeg


I rest my case. Att en blivande drottning (Kate Middleton) bär den klockan är spiken i kistan. Den är helt enkelt grymt bra.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Tänkte bara knyta ihop säcken och meddela att det blev en Rolex till slut trots allt. Efter mycket jagande fick jag tag på en ny 114200 med silvertavla via en tysk handlare (A.C.Watches) på Chrono24. Hittade inga referenser någonstans online, men kontakten kändes bra. Efter viss tvekan bestämde jag mig för att köra en Trusted Checkout. Allt fungerade bra och klockan landade igår och klarade därmed deadline med någon veckas marginal. Blev såklart över budget, men det är hon värd :)

Som backup-plan på slutet fanns Omega Seamaster Aqua Terra 30 mm Quartz. Trevlig klocka som hon säkert också hade uppskattat, men den kändes på gränsen till för liten. Detta var en klocka som jag fick upp ögonen för i den här tråden.

Nu är det dags att börja spara till 50-årspresenten, men det ska väl gå att klämma in en klocka eller två ;) till mig själv innan det är dags.

Tack för alla tips! KS is da shit!

PS. Kommer att posta bilder i lämplig tråd efter gåvans överlämnande.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Äsch varför är det så? Jag är då inte särskillt intresserad av quartz. Sedan hänger jag ju iof här på KS...
Men varför skulle kvinnor bara vilja ha quartz? Klarar vi inte av "värre" grejer? Om inte intresset finns innan så lär det komma med klockan?... :)
Det låter såklart generaliserande att kvinnor vill ha quartz, men så ser majoritetens önskemål ut i verkligheten, och det avspeglar sig i hur modellprogrammen ser ut.
Personligen är jag varken för generalisering eller mot quartz, däremot kvinnor, is da shit! :)
 

JohnDoe

Rolex
Tänkte bara knyta ihop säcken och meddela att det blev en Rolex till slut trots allt. Efter mycket jagande fick jag tag på en ny 114200 med silvertavla via en tysk handlare (A.C.Watches) på Chrono24. Hittade inga referenser någonstans online, men kontakten kändes bra. Efter viss tvekan bestämde jag mig för att köra en Trusted Checkout. Allt fungerade bra och klockan landade igår och klarade därmed deadline med någon veckas marginal. Blev såklart över budget, men det är hon värd :)

Som backup-plan på slutet fanns Omega Seamaster Aqua Terra 30 mm Quartz. Trevlig klocka som hon säkert också hade uppskattat, men den kändes på gränsen till för liten. Detta var en klocka som jag fick upp ögonen för i den här tråden.

Nu är det dags att börja spara till 50-årspresenten, men det ska väl gå att klämma in en klocka eller två ;) till mig själv innan det är dags.

Tack för alla tips! KS is da shit!

PS. Kommer att posta bilder i lämplig tråd efter gåvans överlämnande.
Härligt, tror det blir utmärkt 40 års present. Kan inte bli fel. Grattis
 
Topp