• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

49mm Omega Railmaster XXL...

...ingen verkar ha den här iallafall även fast vi har en hel del Omega Fanboys, såg och provade den i Berlin sist jag var där och den är STOR kändes större än 49mm pga av att den är rätt tunn för en så stor klocka och nästan bara 'tavla'...

Rätt 'billig', verkar finnas runt 20lax på Chrono24, cool om man kan bära upp den...

Påminner liiite om IWC Big Pilot tycker jag men den hade nog varit snyggare med 'Big Crown' som på 'Big Pilot'

Inte mina bilder...

imgp3213.jpg


739425662_xKQGB-M.jpg


Jeremy Clarkson verkar sporta en...
Picture+1.png


288770d1274751358-debating-between-omega-railmaster-xxl-sinn-regulateur-r3.jpg


ndq0zk.jpg


Likadant LV fodral som mig men inte min dinka :D ....
6289337108_f2e0cb042a.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Den där är satan stor alltså, skulle hellre köra en kräkrosa Hublot tutti frutti. Den skulle inte se lika töntig ut på mig :lol:
 

ottwon

Omega
Re: Sv: 49mm Omega Railmaster XXL...

cool men inget jag skulle lägga de pengarna på även om jag haft besthandleder. men på rätt person är den grym...

btw kände jag mig tvungen att kolla upp hublot "tutti frutti" som omnämndes ovan.. jösses..

Skickat från Samsung GS2 med Tapatalk
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
masterkiller skrev:
...ingen verkar ha den här iallafall även fast vi har en hel del Omega Fanboys, såg och provade den i Berlin sist jag var där och den är STOR kändes större än 49mm pga av att den är rätt tunn för en så stor klocka och nästan bara 'tavla'...

Rätt 'billig', verkar finnas runt 20lax på Chrono24, cool om man kan bära upp den...

Påminner liiite om IWC Big Pilot tycker jag men den hade nog varit snyggare med 'Big Crown' som på 'Big Pilot'

Inte mina bilder...
Jag tycker den har en snygg tavla och subsekund är jag svag för, men på mig skulle den kännas som ett slimmat fickur på handleden. Även om jag hade handlederna för klockan så skulle den inte locka för 20K...kanske 10 eller 5 med patina....:)
 

Ricrob

Patek
Har också klämt på den för en tid sedan hos Stjärnurmakarna i Nacka Forum och måste säga att den är fin i designen men alldeles för stor! Hade räckt gott med typ 44-46 mm, eftersom den som Master säger, ser större ut än den är pga den stora tavlan. I den här storleken blir det lite väl mycket "Ur&Penn oversize" tyvärr..

John R's trevlige göteborgarkompis modell Xl var ju på jakt efter en sådan, hur gick det John?
 

Johan M

Cartier
Snygg tavla trots subsekund. Och storleken är alldeles för stor, t o m för Jeremy vilket tydligt syns på bilden. Jag föredrar den vanliga Railmaster men det är en rolig klocka :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Snygg modell, men jävlar vad fult det är med för stora klockor. Det är få, Ricrob den mest kända här på forumet(?), som kan bära upp klockor över 45mm enligt mig. Top Gear - Jeremy klarar inte av 49mm.

En annan klarar ju max av 42mm... :shock:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vanliga railyn finns i 36, 39 och 42mm. Antar de har denna extrema som komplement. 42mm bärs ruggigt stort om ni frågar mig. Kul klocka dock. Saknar min gamla 39mm då och då.
 
Topp