• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

4K-sändningar

Klockers

Cartier
Skulle ju vara kul om man kunde få testa sin TV med en 4K-sändning.
Är det några som sänder 4K på svenska marknaden?
 

Såkkett

Omega
Man måste ha det dyraste abbonemanget hos Netflix för att få tillgång till 4k-materialet, men då finns det en kategori för 4k
 

Såkkett

Omega
Kan dock inte påstå att Netflix 4k är fantastiskt på något sätt.
Är mest Netflix eget material samt så tror jag det bara är andra säsongen av Marco Polo som har HDRstöd (kan iofs kommit något mera)
Bildkvalitén är väl som att titta på blu-ray uppskalat ungefär som bäst, dvs absolut överlägset deras HDmaterial men inte i närheten av UHD blu-ray.
 

Fredig

Cartier
Kan dock inte påstå att Netflix 4k är fantastiskt på något sätt.
Är mest Netflix eget material samt så tror jag det bara är andra säsongen av Marco Polo som har HDRstöd (kan iofs kommit något mera)
Bildkvalitén är väl som att titta på blu-ray uppskalat ungefär som bäst, dvs absolut överlägset deras HDmaterial men inte i närheten av UHD blu-ray.

Stranger Things i 4K var riktigt bra dock.....
 

Ruben

Rolex
Netflix har ju 4K material om du använder Netflix dvs

Kan dock inte påstå att Netflix 4k är fantastiskt på något sätt.
Är mest Netflix eget material samt så tror jag det bara är andra säsongen av Marco Polo som har HDRstöd (kan iofs kommit något mera)
Bildkvalitén är väl som att titta på blu-ray uppskalat ungefär som bäst, dvs absolut överlägset deras HDmaterial men inte i närheten av UHD blu-ray.

Netflix har sämre bitrate på sitt "4k" material än vad det är på en vanlig blu-ray film.
Skulle inte kalla det för 4K.
 
Topp