• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

5 ATM (50m) WR frågor

Terimac

Basic
Tja,
Köpt en ny klocka som är 50m vattentät, och undrar ifall man kan doppa sig i havet/chilla i poolen med klockan?
Google har gett mig lite olika svar, tänkte höra ifall nån här har erfarenhet med att plaska omkring i vatten med en 50m wr klocka?

Du ska väl normalt kunna plaska runt lite vid ytan med en ny klocka som är klassad till 50m. Men det beror väl lite på vad det är för klocka. Gå in på tillverkarens hemsida och se om de skriver ut vad 50m innebär hos dem. Är den ny så har du rimligtvis garanti?

Tänk även på att bandet kanske inte tål vatten så bra.

Äh. Köp en dykare som funkar till vattenaktiviteterna så kan du ha den andra när du inte ska bli blött! Slipper du oroa dig! Bäst av allt; Två klockor är bättre än en.. :D

En ny klocka med 50m spec är inga konstigheter att bada med. När tillfälle ges kommer jag bada med min 15400.

En ny klocka med 50m spec är inga konstigheter att bada med. När tillfälle ges kommer jag bada med min 15400.
Gäller dock för nyare klockor, beror ju lite på konstruktion och vilken ISO-standard märket utgått från vid klassificeringen.

Sen kan jag tycka att om man vet att man ska på semester och tänker bada så är det väl lättare att hel enkelt ta med sig en klocka som man vet klarar bad utan problem.

Tillbaka
Topp